Full-text resources of CEJSH and other databases are now available in the new Library of Science.
Visit https://bibliotekanauki.pl

PL EN


2012 | 5 | 245-256

Article title

Methodological Concepts and Research Methods Used in Foreign Language Teaching

Authors

Content

Title variants

PL
Koncepcje metodologiczne i metody badawcze stosowane w nauczaniu języków obcych

Languages of publication

EN

Abstracts

EN
This article examines and illustrates existing methodological concepts in FLT, their main features and techniques, as well as considers their effectiveness for a particular group of learners with their own problems in foreign language acquisition. The following methods have been analysed: the Grammar-Translation Method, the Audio-Lingual Method, the Direct Method and the Communicative Approach. The attention has also been paid to the problem of learning and translating culture-loaded words as one of the aspects in teaching a foreign language. Finally, our own research results in the fi eld of foreign language acquisition are presented.
PL
Artykuł prezentuje i ilustruje metodologiczne koncepcje obecne w nauczaniu języków obcych, ich główne cechy i metody; rozważa również ich efektywność w odniesieniu do szczególnych grup uczących się, z ich własnymi problemami w opanowaniu języka obcego. Analizie poddane zostały następujące metody: gramatyczno-translacyjna, audio-językowa, bezpośrednia i podejście komunikatywne. Podjęto problem uczenia się oraz tłumaczenia słów w kulturowym kontekście jako jeden z aspektów nauczania języka obcego. Na koniec zaprezentowano wyniki badań własnych w zakresie nabywania języka obcego.

Keywords

Year

Volume

5

Pages

245-256

Physical description

Dates

published
2012-12-31

Contributors

References

Document Type

Publication order reference

Identifiers

YADDA identifier

bwmeta1.element.ojs-issn-2081-2264-year-2012-volume-5-article-1006
JavaScript is turned off in your web browser. Turn it on to take full advantage of this site, then refresh the page.