Full-text resources of CEJSH and other databases are now available in the new Library of Science.
Visit https://bibliotekanauki.pl

PL EN


2014 | 7 | 185-203

Article title

Płaszczyzny i kierunki transferu wiedzy w oświacie

Content

Title variants

EN
Knowledge Transfer Planes and Trends in Education

Languages of publication

PL

Abstracts

PL
Szybki rozwój i przyrost wiedzy, ale także jej szybkie dezaktualizowanie się powoduje konieczność zmian w sposobie funkcjonowania wielu organizacji, w tym edukacyjnych. Chodzi przede wszystkim o przełamywanie izolacji, przekraczanie sztywno oznaczonych granic formalnych, prawnych i służbowych oraz zmierzanie w kierunku organizacji otwartych i elastycznych, zorganizowanych nie tylko wokół pozyskiwania i tworzenia nowej wiedzy, ale także jej upowszechniania wśród różnych podmiotów, zarówno wewnątrz organizacji, jak i w jej otoczeniu. W artykule zaprezentowano płaszczyzny i kierunki transferu wiedzy w oświacie; szczególną uwagę zwrócono na transfer wiedzy między uczelniami a instytucjami społecznej praktyki pedagogicznej.
EN
Quick development and increase of knowledge, but also the fact that it quickly becomes outdated, cause the need of changes in the way of functioning of many organizations, including educational ones. The issue involves fi rst of all overcoming isolation, crossing fi xed formal, legal and offi cial limits and going towards open, flexible organizations concentrated not only on the acquisition and creation of new knowledge but also on promoting the knowledge among various entities both within the organization and in its environment. The article presents the dimensions and directions of transfer of knowledge in education, with particular consideration of transfer of knowledge between universities and social pedagogical practice institutions.

Year

Volume

7

Pages

185-203

Physical description

Dates

published
2014-12-31

Contributors

References

Document Type

Publication order reference

Identifiers

YADDA identifier

bwmeta1.element.ojs-issn-2081-2264-year-2014-volume-7-article-755
JavaScript is turned off in your web browser. Turn it on to take full advantage of this site, then refresh the page.