Full-text resources of CEJSH and other databases are now available in the new Library of Science.
Visit https://bibliotekanauki.pl

PL EN


2017 | 41 | 114 | 171-180

Article title

Podnoszenie kwalifikacji pracowników gminnych placówek oświatowych

Content

Title variants

Languages of publication

PL

Abstracts

PL
System samorządu terytorialnego, ukształtowany w Polsce po 1989 roku, zmierzał nietylko do upodmiotowienia obywateli, ale też do podniesienia efektywności wykorzystania zasobówpozostających w dyspozycji państwa na każdym szczeblu w strukturze zarządzania publicznego.Proces decentralizacji, opierający się na zasadzie subsydiarności, z założenia zmierzał przedewszystkim do podniesienia kwalifikacji i wzmocnienia potencjału intelektualnego społeczeństwa.To dlatego oświatę w jej wymiarze przedszkolnym i podstawowym, a następnie gimnazjalnym przypisano,jako zadanie własne, samorządom gminnym, powiatom zaś szkoły średnie, a samorządomwojewództw państwowe wyższe szkoły zawodowe. Wraz z decentralizacją zadań oświatowych nagminy nałożono obowiązek stworzenia spójnego i sprawnego systemu kształcenia opierającego sięna wykwalifikowanej kadrze nauczycieli i pracowników administracji oświatowej. Problem badawczyw opracowaniu odniesiono do kwalifikacji, a szczególnie możliwości ich podnoszenia przez pracownikówgminnej oświaty. Jako cel przyjęto ocenę stanu kwalifikacji pracowników gminnej oświaty i zaproponowaniedziałań sprzyjających podniesieniu kwalifikacji pracowników lokalnej oświaty. Przeprowadzonebadania jakościowe dowiodły, że w ocenie tylko połowy badanych pracownicy oświaty gminnejna Warmii i Mazurach podnoszą swoje kwalifikacje, a pozostali badani albo nie mają wiedzy na tentemat, albo twierdzą, że kwalifikacje te nie poprawiają się.

Year

Volume

41

Issue

114

Pages

171-180

Physical description

Dates

published
2019-05-12

References

Document Type

Publication order reference

Identifiers

YADDA identifier

bwmeta1.element.ojs-issn-2082-5501-year-2017-volume-41-issue-114-article-416
JavaScript is turned off in your web browser. Turn it on to take full advantage of this site, then refresh the page.