Full-text resources of CEJSH and other databases are now available in the new Library of Science.
Visit https://bibliotekanauki.pl

PL EN


2008 | 125 |

Article title

Wybrane zagadnienia teoretyczne związane z użyciem gramatyki kontrastywnej w nauczaniu przedimków angielskich

Content

Title variants

Languages of publication

PL

Abstracts

PL
Artykuł poświęcony jest kwestiom związanym z zastosowaniem analiz polsko-angielskiej gramatyki kontrastywnej w nauczaniu angielskich przedimków. Autorka omawia funkcję angielskich przedimków z punktu widzenia językoznawstwa kognitywnego, a następnie porównuje znaczenie a i the z tymi leksykalnymi i morfoskładniowymi elementami języka polskiego, które pełnią role zbliżone do roli przedimka. Następnie rozważane są zalety i wady związane z wprowadzeniem do nauki gramatyki informacji metajęzykowych, dotyczących podobieństw i różnic między przedimkami a ich odpowiednikami w języku polskim. Na podstawie teoretycznej analizy problemu autorka wysuwa wniosek, że użycie analizy kontrastywnej w nauczaniu nie tylko nie pomogłoby uczniom w zrozumieniu problemu, ale dla wielu byłoby prawdopodobnie utrudnieniem w opanowaniu przedimków angielskich.

Keywords

PL

Year

Volume

125

Physical description

Dates

published
2008
online
2015-02-25

Contributors

References

Document Type

Publication order reference

Identifiers

YADDA identifier

bwmeta1.element.ojs-issn-2083-4624-year-2008-volume-125-article-417
JavaScript is turned off in your web browser. Turn it on to take full advantage of this site, then refresh the page.