PL EN


2007 | 8 |
Article title

CREATIVE ECONOMY – INNOWACJE I WYZWANIA. KLASTER PRZEMYSŁÓW KULTURY I CZASU WOLNEGO

Authors
Content
Title variants
Languages of publication
PL
Abstracts
PL
Ross A. Webber stwierdzał, że „twórczość będziemy określać jako generowanie pomysłu”, który może zaowocować powstaniem innowacji, np. wytworzenia nowego wyrobu, usługi, procesu, struktury czy metody; Yoneji Masuda, odpowiedzialny za japońską rewolucję komputerową, pisał zaś, iż „czas wolny zastąpi akumulację materialną jako wartość krytyczną i nadrzędny cel społeczny”. W swej książce konstatuje, iż „rewolucja informatyczna będzie się przyczyniać do powstawania większej ilości czasu wolnego, dzięki czemu ludzie będą mogli swobodnie i dobrowolnie decydować o swojej przyszłości”. Uważa on, że przejście od wartości materialnej do wartości czasu wolnego jest punktem zwrotnym w ewolucji naszego gatunku. Formy spędzania czasu wolnego będą się zmieniać na korzyść rozrywki i turystyki kulturalnej, dlatego też wzrasta znaczenie tzw. przemysłów czasu wolnego i przemysłów kultury (co daje szanse na wzrost zatrudnienia w tych sektorach). Internet spełni tu kluczową rolę, jako platforma najszybszej informacji umożliwiającej wybór oferty, dostępnej przy użyciu bezprzewodowych urządzeń  przenośnych, pozwalających cieszyć się wolnością przestrzeni, czasu i wyboru.
Year
Volume
8
Physical description
Dates
published
2007
online
2015-01-21
Contributors
References
Document Type
Publication order reference
Identifiers
YADDA identifier
bwmeta1.element.ojs-issn-2084-3976-year-2007-volume-8-article-81
JavaScript is turned off in your web browser. Turn it on to take full advantage of this site, then refresh the page.