Full-text resources of CEJSH and other databases are now available in the new Library of Science.
Visit https://bibliotekanauki.pl

PL EN


1999 | 5 | 149-156

Article title

Polsk akkusativ og dens norske ekvrvalenter

Content

Title variants

EN
Polsk akkusativ og dens norske ekvrvalenter

Languages of publication

NB

Abstracts

EN
In the article the author compares ways in which Polish and Norwegian mark the grammatical categories of direct and indirect object as well as different semantic types of adverbials. Having presented the sources and sketched the theoretical background the author goes on to discuss Norwegian equivalents of the Polish accusative within the above-mentioned categories.

Keywords

Year

Volume

5

Pages

149-156

Physical description

Dates

published
2007-12-01

Contributors

References

  • Awedykowa Sława, 1976, Gramatyka opisowa języka norweskiego w zarysie, Poznań, Wydawnictwo Naukowe UAM.
  • Golden Anne, Mac Donald Kirsti, Ryen Else, 1996, Norsk som fremmedspråk, Grammatikk, Oslo Universitetsforlaget.
  • Heinz Adam, 1965, System przypadkowy języka polskiego, Kraków, PWN.
  • Karolak Stanisław, 1965, Przypadek a przyimek, „Biuletyn Polskiego Towarzystwa Językoznawczego”, z. 23, s. 143-158.
  • Kawczyńska Elżbieta, 1997, Polsk akkusativ og dens norske ekvivalenter, hovedoppgave skrevet ved Instituttet for skandinaviske språk, Universitetet i Poznań (ikke publisert).
  • Kempf Zdzisław, 1978, Próba teorii przypadków, Część I, Wrocław, Ossolineum.
  • Kempf Zdzisław, 1972, O dopełnieniach bliższych i dalszych, „Poradnik Językowy”, z. 6, s. 341-350.
  • Polen forteller: Polskę noveller, 1991, valgt og presentert av Jan Brodal, Oslo, De norske bokklubbene.
  • Saloni Zygmunt, Świdziński Marek, 1985, Składnia współczesnego języka polskiego, Warszawa, PWN.

Document Type

Publication order reference

Identifiers

YADDA identifier

bwmeta1.element.ojs-issn-2299-6885-year-1999-volume-5-article-10791
JavaScript is turned off in your web browser. Turn it on to take full advantage of this site, then refresh the page.