Skip to main menu
Scroll to content
Full-text resources of CEJSH and other databases are now available in the new Library of Science.
Visit
https://bibliotekanauki.pl
Search
Browse
About
test
Issue details
Link to site
Copy
Publisher
Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
Journal
Kultura-Społeczeństwo-Edukacja
Year
2020
Volume
18
Issue
2
Identifiers
Cover
Volume contents
2
article:
Teacher Education Policy Issues in Poland: Recommendations for Building a High-Quality Teaching Profession
(
Madalińska-Michalak J.
), p. 7-25
article:
Budowanie wspólnoty zadaniem edukacyjnym
(
Segiet W.
), p. 27-40
article:
Community building as an educational task
(
Segiet W.
), p. 41-53
article:
Przykłady kooperatyw spożywczych w Polsce jako laboratorium inicjatyw społecznościowych
(
Skrzypczak B.
), p. 55-67
article:
Examples of food cooperatives in Poland as a laboratory of social initiatives
(
Skrzypczak B.
), p. 69-81
article:
Pozór w edukacji osób z głęboką intelektualną i wieloraką niepełnosprawnością
(
Kopeć D.
), p. 83-98
article:
The pretence in education of people with profound intellectual and multiple disabilities
(
Kopeć D.
), p. 99-113
article:
Język polski jako element tożsamości (na przykładzie wypowiedzi Polaków i Rosjan z obwodu kaliningradzkiego)
(
Kuszak K.
,
Sadowska K.
), p. 115-127
article:
Polish language as an element of identity (on the example of statements by Poles and Russians from Kaliningrad Oblast)
(
Kuszak K.
,
Sadowska K.
), p. 129-141
article:
Edukacja a kompetencje cyfrowe seniora
(
Orłowska M.
,
Błeszyńska K. M.
), p. 143-164
article:
Education and digital competencies of elder adults
(
Orłowska M.
,
Błeszyńska K. M.
), p. 165-185
article:
‘Empowerment in Practice and Its Impact on Political Participation’: A Study Among Working Women of South Kolkata
(
Chatterjee A.
), p. 187-206
article:
Biografia człowieka – arena demokratycznych negocjacji
(
Teusz G.
), p. 207-212
article:
Human biography – the arena of democratic negotiations
(
Teusz G.
), p. 213-218
article:
Polityczne wybory młodych do Parlamentu Europejskiego jako egzemplifikacja obywatelskości młodzieży – kontekst kształcenia formalnego
(
Kanclerz B.
), p. 219-234
article:
Political choices during the European Parliament elections as a model for civic responsibility of young people in Poland – the context of formal education
(
Kanclerz B.
), p. 235-249
article:
Pedagodzy społeczni jako współtowarzysze migrantów w procesie adaptacji społeczno-kulturowej, integracji i inkluzji
(
Pietrusińska M.
), p. 251-262
article:
Social pedagogues as migrants companions in socio-cultural adaptation, integration and inclusion
(
Pietrusińska M.
), p. 263-274
article:
Horyzontalna i wertykalna postać „indywidualizmu – kolektywizmu” a wartości
(
Czerniawska M.
), p. 275-291
article:
Horizontal and vertical “individualism – collectivism” and values
(
Czerniawska M.
), p. 293-309
article:
Stres w pracy nauczyciela – wybrane uwarunkowania
(
Szczygieł M.
), p. 311-329
article:
Stress at the teacher’s workplace – chosen factors
(
Szczygieł M.
), p. 331-349
article:
Potrzeba zaangażowania lokalnych społeczności w przyszłość nieruchomego dziedzictwa kulturowego
(
Ćwik A.
), p. 351-365
article:
The need for local communities’ involvement in the future of real cultural heritage
(
Ćwik A.
), p. 367-381
article:
Potencjał intelektualny uczniów z zespołem Downa i orzeczoną niepełnosprawnością intelektualną w opinii ich rodziców
(
Popowska K.
), p. 393-396
article:
Intellectual potential of pupils with Down syndrome and diagnosed intellectual disability in the opinion of their parents
(
Popowska K.
), p. 397-410
article:
Mediation in Georgia. Development perspectives and challenges
(
Bibiluri M.
), p. 411-421
article:
Potencjał badań edukacyjnych bazy danych Internetowej Rejestracji Kandydatów – metoda analityczna desk research
(
Nalaskowski F.
,
Dejna D.
), p. 423-437
article:
Online Candidate Registration database educational study potential – desk research analytical method
(
Nalaskowski F.
,
Dejna D.
), p. 439-453
article:
Jakiej filozofii potrzebuje edukacja w świecie XXI wieku?
(
Krawczyńska-Zaucha T.
), p. 455-466
article:
What is the philosophy of education needed in the XXI century?
(
Krawczyńska-Zaucha T.
), p. 467-478
article:
Andrzej Murzyn, Bogusław Śliwerski, Irlandia. Zielona Wyspa międzykulturowej oraz egalitarnej edukacji i opieki, Kraków 2020, Impuls
(
Potulicka E.
), p. 481-485
open years
JavaScript is turned off in your web browser. Turn it on to take full advantage of this site, then refresh the page.