Full-text resources of CEJSH and other databases are now available in the new Library of Science.
Visit https://bibliotekanauki.pl

PL EN


2014 | 2 | 300 |

Article title

PROFITABILITY OF FINANCIAL CONSULTING COMPANIES IN POLAND BEFORE CRISIS AND TIMES OF THE FINANCIAL CRISIS

Content

Title variants

Languages of publication

PL

Abstracts

PL
The financial crisis and its effects are visible in many segments of the financial market. Thisis also a relatively young market for financial advice to retail clients in managing their finances.Initially, an initiative grassroots entrepreneurs and private financial institutions took the formof entities to help consumers in selecting the most appropriate credit initially, and laterinvestments, insurance, regular savings products. The success of the first companies invited to create the following, which were already other, more difficult operating conditions. Verifierof their market strategy, capital strength and management quality was just a financial crisis, whichmeant much more difficult environmental conditions and activities. As a result, you need torestructure the branch network and employment, financial innovation and expansion into newareas of counseling (SMEs). In the case of some players in the market these measures have notbeen successful, and the familiar (A–Z Finance, Money Expert) and less familiar (Homest SwissFamily Finance) issued numerous entities in the bankruptcy. The financial crisis had a negativeimpact on the effectiveness of financial advisors through the prism of their profitability. Branchout from the crisis strengthened and consolidated, but before it has a number of challenges relatedto issues of control, certification and standardization activities and restore confidence in thefinancial advisor profession, which has been undermined by the unethical actions by the financialcrisis (excessive indebtedness, exposure to excessive investment risk).

Year

Volume

2

Issue

300

Physical description

Dates

published
2014-02-18

Contributors

  • Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu, Katedra Bankowości

References

  • Capiga M., 2009, Determinanty i pomiar efektywności działania banku, [w:] J. Harasim (red.),
  • Konkurencyjność i efektywność działania banku – podejście zasobowe, Wydawnictwo Uniwersytetu
  • Ekonomicznego w Katowicach, Katowice.
  • Capiga M., 2010, Zarządzanie bankiem, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
  • Jajuga K., 2012, Ocena ryzyka w planowaniu finansowym – geometryczny ruch Browna jako
  • proces inwestycyjny, [w:] A. Malawski, J. Tatar (red.), Spotkania z królową nauk: Księga jubileuszowa
  • dedykowana profesorowi Edwardowi Smadze, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego,
  • Kraków.
  • Łukasik G., 2009, Analiza finansowa w procesie decyzyjnym współczesnego przedsiębiorstwa,
  • Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach, Katowice.
  • Monitor Polski B.
  • Rozwój rynku finansowego w Polsce w 2011 r., 2012, NBP, Warszawa, listopad.
  • Sprawozdania finansowe spółek doradztwa finansowego.
  • Szambelańczyk J., 2006, Banki spółdzielcze w Polsce w okresie zmian systemowych, Wydawnictwo
  • Akademii Ekonomicznej w Poznaniu, Poznań.
  • Waliszewski K., 2012, Zarządzanie finansami przez doradców finansowych w Polsce w okresie
  • kryzysu, [w:] R. Fimińska-Banaszyk, „Prace Instytutu Ekonomicznego”, nr 3, PWSZ w Koninie,
  • Wydawnictwo PWSZ w Koninie, Konin.
  • Wieczorek-Kosmala M., 2011, Ekonomiczna wartość dodana – obraz efektywności przedsiębiorstwa
  • z punktu widzenia interesów właścicieli, [w:] K. Znaniecka, A. Walasik (red.), Efektywność
  • systemu finansowego, „Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach,
  • Studia Ekonomiczne”, nr 63, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach,
  • Katowice.
  • www.zwiazek-doradcow.org

Document Type

Publication order reference

Identifiers

YADDA identifier

bwmeta1.element.ojs-issn-2353-7663-year-2014-volume-2-issue-300-article-111
JavaScript is turned off in your web browser. Turn it on to take full advantage of this site, then refresh the page.