Full-text resources of CEJSH and other databases are now available in the new Library of Science.
Visit https://bibliotekanauki.pl

PL EN


2014 | 2 | 1 | 29–49

Article title

Reklama teatralna w nowych mediach

Authors

Content

Title variants

Languages of publication

PL

Abstracts

EN
This article is a result of research of chosen Polish theatre advertising activity in new media. An author tried to extract their forms, starting from definitions of the “new media” and “theatrical advertisement”. She attempted to bring examples of the internet and off-line advertisements in the new media, using by theaters. The article is complemented by a list of the analyzed theaters and their presence in social media as a one of the form of advertisement in the new media.

Keywords

Year

Volume

2

Issue

1

Pages

29–49

Physical description

Dates

published
2014
online
2014-01-02

Contributors

author

References

  • Asyngier-Kozieł A., Teatr w komunikacji społecznej a kultura i edukacja [w:] Stare i nowe media w procesie komunikacji społecznej, red. J. Plisiecki, Wyższa Szkoła Handlowa, Radom 2003.
  • Borasińska A., Nowe media – (nowa) psychologia odbiorcy [w:] Nowe media a media tradycyjne. Prasa, reklama, Internet, red. M. Jeziński, Wydawnictwo Adam Marszałek, Toruń 2009.
  • Brzoza K., Internet narzędziem komunikowania masowego [w:] Nowe media i komunikowanie wizualne, red. P. Francuz, S. Jędrzejewski, KUL, Lublin 2010.
  • Dobiegała-Korona B. et al., Promocja, Wydawnictwo Prywatnej Wyższej Szkoły Businessu i Administracji, Warszawa 1994.
  • Eriksen T.H., Tyrania chwili. Szybko i wolno płynący czas w erze informacji, Państwowy Instytut Wydawniczy, Warszawa 2003.
  • Estreicher K., Bibliografia polska XIX stulecia, t. 3, Akademia Umiejętności, Kraków 1862.
  • Firlej-Buzon A., Dokumenty życia społecznego w teorii i praktyce bibliotekarskiej w Polsce, Stowarzyszenie Bibliotekarzy Polskich, Warszawa 2002.
  • Gębołyś Z., Nabiałek K., Zbiory specjalne w bibliotekach [w:] Bibliotekarstwo, red. Z. ­Żmigrodzki, Stowarzyszenie Bibliotekarzy Polskich, Warszawa 1998.
  • Gmiterek G., Biblioteka w środowisku społecznościowego Internetu: biblioteka 2.0, Stowarzyszenie Bibliotekarzy Polskich, Warszawa 2012.
  • Goban-Klas T., Media i komunikowanie masowe. Teorie i analizy prasy, radia, telewizji i Internetu, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa–Kraków 1999.
  • Graszewicz M., Lewiński D., Wstęp do systemowej teorii Internetu [w:] Nowe media we współczesnym społeczeństwie, red. M. Jeziński, A. Seklecka, Ł. Wojtkowski, Wydawnictwo Naukowe UMK, Toruń 2011.
  • Jasiewicz J., Kompetencje cyfrowe na co dzień [w:] Nowe media + animacja kultury, Narodowe Centrum Kultury, Warszawa 2012.
  • Łajka D., Plakaty i afisze Teatru im. Stanisława Ignacego Witkiewicza w Zakopanem „Debiuty Bibliologiczno-Informatologiczne” 2013, nr 1, http://jbc.bj.uj.edu.pl/Content/275343/DIGONLINE004639.pdf [dostęp: 14.05.2014].
  • Megier M., Nowe media a „nowe ekonomie” i „nowe technologie” [w:] Nowe media we współczesnym społeczeństwie, red. M. Jeziński, A. Seklecka, Ł. Wojtkowski, Wydawnictwo Naukowe UMK, Toruń 2011.
  • Mitka Ł., Skuteczna promocja teatru widziana oczami widza – tylko reklama czy także manipulacja?, „Zarządzanie w Kulturze” 2009, t. 10.
  • Nieduziak E., Komunikacja teatralna w zmieniającej się rzeczywistości społeczno-kulturowej [w:] Stare i nowe media w procesie komunikacji społecznej, red. J. Plisiecki, Wyższa Szkoła Handlowa, Radom 2003.
  • Nierenberg B., Zarządzanie mediami. Ujęcie systemowe, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków 2011.
  • Orzechowski E., Życie teatralne w świetle towarzyszących mu druków ulotnych [w:] Druki ulotne i okolicznościowe – wartości i funkcje, Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego, Wrocław 2006.
  • Słownik wiedzy o mediach, red. E. Chudziński, Park Edukacja, Warszawa 2007.
  • Szpunar M., Czym są nowe media – próba konceptualizacji, „Studia Medioznawcze” 2008, nr 4 (35), s. 31–40.
  • Welsch W., Sztuczne raje? Rozważania o świecie mediów elektronicznych i o innych światach [w:] Nowe media w komunikacji społecznej w XX wieku. Antologia, red. M. Hopfinger, Oficyna Naukowa, Warszawa 2002.
  • Wojciechowski J., Biblioteka w komunikacji publicznej, Stowarzyszenie Bibliotekarzy Polskich, Warszawa 2010.

Document Type

Publication order reference

YADDA identifier

bwmeta1.element.ojs-issn-2354-0214-year-2014-volume-2-issue-1-article-4914
JavaScript is turned off in your web browser. Turn it on to take full advantage of this site, then refresh the page.