Full-text resources of CEJSH and other databases are now available in the new Library of Science.
Visit https://bibliotekanauki.pl

PL EN


2020 | 12 | 2 | 18-34

Article title

Necromarketing as Advertising Strategy in American Television

Content

Title variants

PL
Nekromarketing jako strategia reklamowa w amerykańskiej telewizji

Languages of publication

EN

Abstracts

EN
Thanks to the analysis of 1012 American TV commercials, we determined the form, contents and functioning of necromarketing in American TV advertising. Our conclusions demonstrate that implicit necromarketing is a more frequently used strategy than explicit necromarketing. In particular, insurance and entertainment sectors, before programmes or news, more often resort to necromarketing on TV in prime-time than other branches during the day.
PL
Dzięki analizie treści 1012 amerykańskich reklam telewizyjnych ustaliliśmy formy, treść i funkcjonowanie nekromarketingu w amerykańskiej reklamie telewizyjnej. Ustalenia pokazują, że niejawny nekromarketing jest częściej stosowaną taktyką marketingową niż jawny nekromarketing w medium. W szczególności branże ubezpieczeń i rozrywki przed programami czy wiadomościami częściej korzystają z odwołań do nekromarketingu w telewizji w prime timie niż inne branże w ciągu dnia.

Year

Volume

12

Issue

2

Pages

18-34

Physical description

Dates

published
2020-06-05

Contributors

References

Document Type

Publication order reference

Identifiers

YADDA identifier

bwmeta1.element.ojs-issn-2391-4432-year-2020-volume-12-issue-2-article-7336
JavaScript is turned off in your web browser. Turn it on to take full advantage of this site, then refresh the page.