Skip to main menu
Scroll to content
Full-text resources of CEJSH and other databases are now available in the new Library of Science.
Visit
https://bibliotekanauki.pl
Search
Browse
About
test
Volume details
Link to site
Copy
Article title
IX
Journal
Polonia Maior Orientalis
Publisher
Kaliskie Towarzystwo Przyjaciół Nauk
Year
2022
Identifiers
Volume contents
IX
article:
Zagadkowe początki Rychwała
(
Jurek T.
), p. 19-39
article:
Żywot człowieka niepoczciwego. Działalność przestępcza Wojciecha Rychwalskiego (zm. 1545) – właściciela miasta Rychwał
(
Tomczak R. T.
), p. 41-53
article:
Sposób przygotowania wyprawy pospolitego ruszenia w województwie kaliskim w 1651 r.
(
Staręgowski B.
), p. 55-70
article:
Sompolno w latach 1815-1870. Administracja, finanse i majątek miejski
(
Dziki T.
), p. 71-89
article:
Dziewiętnastowieczny projekt herbu Rychwała. Wyrozumowana kreacja historyków i heraldyków z 1847 roku
(
Adamczewski M.
), p. 91-101
article:
Małżeństwa prawosławne zawarte w kaliskim soborze pod wezwaniem świętych Piotra i Pawła w latach 1890-1914
(
Wiernicka V.
), p. 103-115
article:
Sport w obozowej codzienności internowanych żołnierzy Armii Ukraińskiej Republiki Ludowej (Strzałkowo – Kalisz – Szczypiorno) 1921-1922 r.
(
Sribniak I.
,
Palienko M.
), p. 117-128
article:
Zabiegi o połączenie wodne Warty z Gopłem (do 1937 r.)
(
Zyglewski Z.
), p. 129-153
article:
Zabójczynie pochodzące z Wielkopolski Wschodniej osadzone w Domu Karnym w Fordonie w dwudziestoleciu międzywojennym
(
Juszczak M.
), p. 155-172
article:
Opiekunowie społeczni i komisje opieki społecznej w powiecie konińskim okresu międzywojennego
(
Brenk M.
), p. 173-188
article:
Zarys działalności Towarzystwa Dobroczynności w Koninie w latach trzydziestych XX wieku w świetle księgi protokołów zebrań zarządu
(
Barnaś-Baran E.
), p. 189-200
article:
Ideologiczne samokształcenie nauczycieli w świetle protokołów rady pedagogicznej Liceum w Słupcy w roku szkolnym 1948/1949
(
Kupiński K.
), p. 201-211
article:
Pomnik-ołtarz polskich zakładników w lesie rzuchowskim
(
Babik M.
), p. 213-228
article:
Główne filary procesu edukacyjnego w Zespole Szkół Technicznych w Kole za kadencji dyrektora Janusza Kowarskiego (1991-2016)
(
Kaszyński M.
), p. 229-250
article:
Osoby z województwa kaliskiego opisane w Liber Generationis Plebanorum Waleriana Nekandy Trepki – część II (powiat kaliski)
(
Tomczak R. T.
), p. 253-278
article:
Edukacja żydowskich dziewcząt w sztetlach Wielkopolski Wschodniej u progu II Rzeczypospolitej na przykładzie doświadczeń Heni Ajmanówny utrwalonych w dzienniku z lat 1920-1926
(
Jeglińska E.
), p. 279-308
article:
Z nadwarciańskiego dworu na nowojorskie salony. Działalność Erazma Józefa Jerzmanowskiego (1844-1909)
(
Więch A. S.
), p. 311-326
article:
Ksiądz Mieczysław Kuznowicz SJ (1874-1945) – wychowawca młodzieży i krzewiciel trzeźwości
(
Biskupski J.
), p. 327-340
article:
Wacław Jedyński (1885-1939) – nauczyciel, społecznik, samorządowiec
(
Gołdyn P.
), p. 341-355
article:
Mieczysław Seweryn (1895-1940) i Stanisław (1896-1939) Kwileccy – uczestnicy powstania wielkopolskiego i właściciele ziemscy
(
Durka J.
), p. 357-377
article:
Hanna Gumpricht (1927-2016) – pedagożka, historyczka filozofii, więźniarka getta łódzkiego i obozów koncentracyjnych
(
Świderska J.
), p. 379-390
article:
Kazimierz Kasperkiewicz, Jacek Skrycki, Tablice pamiątkowe z lat 1901-2020 w kościołach Ziemi Kolskiej świadkami historii, Koło 2021, ss. 111, il.
(
Mikołajczyk M.
), p. 393-395
article:
Małgorzata Grzanka, Agnieszka Zięba, Nazwali to, że biorą na robotę... Dokumenty osobiste więźniów niemieckiego obozu zagłady w Chełmnie, Chełmno 2021, ss. 80, il.
(
Nowicki P.
), p. 396-399
article:
Piotr Gołdyn, Ochotnicze straże pożarne powiatu konińskiego w latach 1921-1939. Studium historyczne na podstawie „Głosu Konińskiego”, Kalisz 2021, s. 298, il.
(
Razyhrayev O.
), p. 400-401
article:
K. Gorczyca, M. Górny, K. Płachciński, Szlakiem partii Kazimierza Mielęckiego 1863. Studium historyczno-archeologiczne, Konin 2020, ss. 368.
(
Kulik M.
), p. 402-404
open years
JavaScript is turned off in your web browser. Turn it on to take full advantage of this site, then refresh the page.