Full-text resources of CEJSH and other databases are now available in the new Library of Science.
Visit https://bibliotekanauki.pl

PL EN


2000 | 02 | 49-69

Article title

Der Slogan - sprachliche Merkmale und Strategien

Content

Title variants

PL
Slogan - cechy językowe i strategie

Languages of publication

Abstracts

PL
Artykuł poświęcony został relewantnym cechom języka reklamy. Już we wstępie autorka stwierdza, że obszerne przedstawienie języka reklamy jest utrudnione poprzez splot cech werbalnych i pozajęzykowych badanych tekstów. W celu przedstawienia najistotniejszych elementów definicji sloganu powołano się na wybrane wyniki badań Ruth Romer, Volkera Klotza, Nigela Forstera czy też Yahya Hassana Bajwy. Omawiając funkcje języka w sloganie jako ważnej formy werbalnej tekstów reklamowych, podkreśla autorka, że stosowane środki to m. in. uproszczona składnia, pytania retoryczne, struktury repetytywne i takie figury stylistyczne, jak np. antyteza, parodia lub porównanie. Następnie przedstawiony został slogan na tie innych form językowych. Autorka koncentruje się tu przede wszystkim na przysłowiach, cytatach i często używanych, utartych zwrotach. Obszernie scharakteryzowane zostały aspekty semantyczne sloganów reklamowych. Omówiono także polifunkcyjność stosowanych elementów językowych i ich metaforyczną symbolikę.

Keywords

Year

Issue

02

Pages

49-69

Physical description

Dates

published
2000

Contributors

References

Document Type

Publication order reference

Identifiers

Biblioteka Nauki
16491557

YADDA identifier

bwmeta1.element.ojs-issn-2449-6820-year-2000-issue-02-article-acabde6a-7e4c-333e-a34b-cfcddb5c563c
JavaScript is turned off in your web browser. Turn it on to take full advantage of this site, then refresh the page.