Skip to main menu
Scroll to content
Full-text resources of CEJSH and other databases are now available in the new Library of Science.
Visit
https://bibliotekanauki.pl
Search
Browse
About
test
Volume details
Link to site
Copy
Article title
27
Journal
Acta Universitatis Lodziensis. Kształcenie Polonistyczne Cudzoziemców
Publisher
Uniwersytet Łódzki. Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego
Year
2020
Identifiers
Volume contents
27
article:
Wstęp
(
Grochala B.
,
Zarzycka G.
), p. 9-11
article:
The achievements and development prospects of teaching Polish as a non-native language
(
Miodunka W. T.
), p. 13-39
article:
Niczyje czy wspólne? O naturalnych i sztucznych językach mieszanych
(
Lipińska E.
), p. 41-59
article:
Gender, sex, and society. On the formation and usage of feminine forms in Polish and Slovenian
(
Wtorkowska M.
), p. 61-80
article:
Transfer in related Slavic languages
(
Pančíková M.
,
Horák A.
), p. 81-92
article:
Termin „transidiomatyczność” jako próba znalezienia adekwatnego lingwistycznego ujęcia dla niektórych wątków glottodydaktycznych
(
Babanov A.
), p. 93-102
article:
Węgierskie poimki a polskie przyimki wtórne – ujęcie porównawcze w aspekcie (glotto)dydaktycznym
(
Stefańczyk W. T.
), p. 103-110
article:
Współczesny stereotyp Polaka i Ukraińca w opinii studentów filologii Uniwersytetu Łódzkiego (na podstawie badań ankietowych)
(
Fyłypec O.
), p. 111-131
article:
Rodzaj gramatyczny w nauczaniu polszczyzny Ukraińców: perspektywa z „wewnątrz” oraz z „zewnątrz” systemu języka polskiego
(
Krawczuk A.
), p. 133-154
article:
Starzy piloci na moście, czyli dyskretny urok alternacji
(
Madelska L.
), p. 155-176
article:
Długość przeciętnego polskiego wyrazu w tekstach pisanych w świetle analizy korpusowej
(
Moździerz T.
), p. 177-192
article:
Genologia jako styl myślowy implikacje glottodydaktyczne (na przykładzie felietonu)
(
Dunin-Dudkowska A.
), p. 193-208
article:
Pułapki w aspekcie strukturalnym i językowym wzorców gatunkowych dla Słowian ze wschodu (na podstawie pisemnych prac certyfikatowych z roku 2019, poziom B1)
(
Przechodzka G.
,
Hudy V.
), p. 209-224
article:
Wzorzec gatunkowy skargi w nauczaniu języka polskiego jako obcego
(
Kwiatkowska K.
), p. 225-240
article:
Foreign cuisine in Poland. Adapting names and dishes
(
Tambor J.
), p. 241-265
article:
The culture of language or culture in language? The question in the context of teaching Polish as a non-native language
(
Garncarek P.
), p. 267-276
article:
Specyfika postaw i zachowań studentów chińskich jako przedstawicieli kultur kolektywnych w perspektywie glottodydaktycznej
(
Prizel-Kania A.
), p. 277-290
article:
Muzyka alternatywna jako punkt wyjścia do dialogu międzykulturowego
(
Wegner T.
), p. 291-306
article:
Hasło z planowanego „Leksykonu emblematów kultury polskiej” a praktyka glottodydaktyczna propozycje rozwiązań
(
Kułak B.
), p. 307-321
article:
Emblematy kultury polskiej z perspektywy cudzoziemców
(
Smoleń-Wawrzusiszyn M.
), p. 323-338
article:
A thematic dictionary as a source of cultural competence (using the example of a Chinese-Polish dictionary)
(
Sękowska E.
), p. 339-348
article:
Teaching Polish studies in the new era: strategy and methods based on the example of the curriculum of teaching translation and interpreting
(
Yinan L.
), p. 349-365
article:
Polish – just like “another english”: perceptions of translanguaging and other bilingual practices in English and Polish FL classrooms in Taiwanese universities
(
Tsai N.
), p. 367-387
article:
Ocenianie stopnia znajomości słownictwa w kontekście jego nauczania: rzeczywistość, potrzeby, możliwości
(
Seretny A.
), p. 389-405
article:
Kształcenie kompetencji translatorycznej rozważania teoretyczne i metodologiczne
(
Szafraniec K.
), p. 407-419
article:
Mój głos po polsku – elementy wiedzy o społeczeństwie na lekcjach języka polskiego jako obcego
(
Maliszewski B.
), p. 421-434
article:
Techniki rozwijania sprawności słuchania i mówienia w podręcznikach do nauczania polskiego języka medycznego
(
Oczko P.
), p. 435-450
article:
Testowanie biegłości językowej uczniów w wieku szkolnym na przykładzie języka polskiego jako obcego
(
Rabiej A.
,
Banach M.
), p. 451-467
article:
O nauczaniu wyrażania emocji negatywnych na lekcji języka polskiego jako obcego
(
Łukaszewicz B.
), p. 469-482
article:
Skrzydlate słowa w podręcznikach do nauczania języka polskiego jako obcego
(
Brzozowska A.
), p. 483-494
article:
Przygotowanie legendy do pracy z dzieckiem polonijnym
(
Gaze M.
), p. 495-504
article:
Zadaniowa koncepcja kształcenia językowego w materiałach do nauczania języka polskiego jako obcego
(
Janowska I.
), p. 505-526
article:
Wykorzystanie koncepcji "plain language" w upraszczaniu tekstów do testowania znajomości języka polskiego jako obcego
(
Burzyńska-Kamieniecka A.
), p. 527-542
article:
Elementy edukacji IB na lekcjach języka polskiego w klasach wielokulturowych
(
Kuźma N.
), p. 543-558
article:
Czy aplikacja Genial.ly rzeczywiście jest genialna? O potencjale narzędzi online podczas zdalnego nauczania języka polskiego jako obcego
(
Kaźmierczak P.
), p. 559-570
open years
JavaScript is turned off in your web browser. Turn it on to take full advantage of this site, then refresh the page.