Skip to main menu
Scroll to content
Full-text resources of CEJSH and other databases are now available in the new Library of Science.
Visit
https://bibliotekanauki.pl
Search
Browse
About
test
Issue details
Link to site
Copy
Publisher
Uniwersytet Jagielloński
Journal
Polska Myśl Pedagogiczna
Year
2022
Volume
---
Issue
8
Identifiers
Cover
Volume contents
8
article:
Nowoczesna szkoła konserwatywna. Otwarcie perspektywy
(
Sajdak-Burska A.
), p. 19-37
article:
Granice i sens myśli konserwatywnej w epoce końca tradycyjnej edukacji akademickiej
(
Archacka M.
), p. 39-60
article:
Edukacja, które ocala i tworzy: pozostał już tylko awangardowy konserwatyzm?
(
Kostkiewicz J.
), p. 61-78
article:
Socjohistoryczne podejście do analiz uspołecznienia polskiej edukacji w duchu konserwatywnej myśli pedagogicznej w latach 1980-2021
(
Śliwerski B.
), p. 79-102
article:
Problem teocentrycznej antropologii w filozoficznej myśli Andrzeja Maryniarczyka SDB jako przyczynek do identyfikacji współczesnego nurtu konserwatyzmu w polskiej pedagogice
(
Boużyk M. M.
,
Chrobak S.
), p. 103-127
article:
Pedagogika konserwatywna w kontekście pedagogiki katolickiej i pedagogiki narodowej
(
Tytko M. M.
), p. 129-154
article:
Edukacja kulturalna i kształtowania kompetencji społecznych dzieci a myśl konserwatywna
(
Pater R.
,
Olszewska-Gniadek J.
), p. 155-170
article:
„Tradycja to sam postęp”. Konserwatyzm jako źródło pedagogiki współczesnej - na podstawie filozofii Augusta Cieszkowskiego
(
Sajdek W.
), p. 173-192
article:
„Pesymizm jako siła twórcza". Idee wychowawcze Mariana Zdziechowskiego
(
Gałkowski S.
), p. 193-207
article:
Konserwatywne aspekty myśli społeczno-wychowawczej Adama Skwarczyńskiego
(
Kryńska E. J.
), p. 209-231
article:
Poglądy pedagogiczne Zenona Grocholewskiego
(
Krzyżanowska U. M.
), p. 233-255
article:
O tragizmie cnoty zadufanej. Analiza estetyczno-etycznych aspektów pedagogiki tragicznej Henryka Elzenberga cz. I
(
Drewniak T.
), p. 259-276
article:
Odpowiedzialne rodzicielstwo. Rozważanie na kanwie nauczania Stefana Wyszyńskiego
(
Gruca-Miąsik U.
,
Parzyszek M.
), p. 277-293
article:
"Drugie pokolenie” katechetów wobec przemian społeczno-kulturowych w Autonomii Galicyjskiej (1867-1918). Ciągłość instytucji a dynamika zmian
(
Chrząszcz C.
,
Godawa G.
), p. 295-313
article:
Filozofia praktyczna w dorobku Sebastiana Petrycego jako jeden z filarów renesansowej koncepcji pedagogiczno-filozoficznej
(
Michalkiewicz-Gorol A.
), p. 315-330
article:
Koncepcje wychowania estetycznego w Królestwie Polskim w dobie przemian modernizacyjnych na przełomie XIX i XX wieku
(
Bołdyrew A.
,
Falkowska J.
), p. 331-346
article:
Lubelsko-warszawsko okres w rozwoju naukowym Haliny Taborskiej i jej zainteresowania estetyką angielską
(
Chmielewski W.
), p. 347-360
article:
Pedagogika jako nauka hermeneutyczna i krytyczna. Problematyka rozumienia i dialogu w świetle teorii działania komunikacyjnego
(
Kruszelnicki W.
), p. 361-384
article:
Preparedness and Competences of Polish Teachers on the Threshold of Changing the Structure, Organization and Standards of the Education Systems
(
Skura M.
), p. 389-415
article:
Historycy wychowania o losach polskich dzieci w czasach dwóch wojen światowych: W. Theiss, Dzieci syberyjskie 1919-2019. Z Syberii przez Japonię i Stany Zjednoczone do Polski, Kraków: Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej 2020; T. Matsumoto, W. Theiss, Dzieci syberyjskie. Pomoc Japonii dzieciom polskim w latach 1919-1922. Siberian Children. Japan’s Aid for Polish Children in the Years 1919-1922, Warszawa: Wydawnictwo Sejmowe 2018; W. J. Chmielewski, Dzieci polskie w Nowej Zelandii. Obóz w Pahiatua (1944-1949), Kraków: Wydawnictwo Naukowe Akademii Ignatianum w Krakowie
(
Śliwerski B.
), p. 429-436
article:
Nowe spojrzenie na ewaluację nauczyciela w monografii Zuzanny Sury ”Ewaluacja w pracy nauczycieli: konteksty zawodowe i tożsamościowe”, Kraków: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, 2020, ss. 280, ISBN 978-83-233-4893-1
(
Kościelniak M.
), p. 437-444
article:
O realną przemianę świata edukacji: Bogusław Śliwerski, „Kultura rywalizacji i współpracy w szkole”. Warszawa: Wolters Kluwer, 2022, ss. 379. ISBN 978-83-8286-274-4.
(
Kostkiewicz J.
), p. 445-449
open years
JavaScript is turned off in your web browser. Turn it on to take full advantage of this site, then refresh the page.