PL EN


2019 | 14 | 1(25) |
Article title

Ubóstwo w konsumpcyjnej kulturze nabywania – analiza socjologiczna

Content
Title variants
Languages of publication
PL
Abstracts
PL
Artykuł jest analizą wypowiedzi osób ubogich i ich wspomnień zawartych w polskich pamiętnikach bezrobotnych, które zostały opublikowane w latach 30. i w latach 2003-2006. Głównym zagadnieniem analizowanym w ramach badań jest problem ograniczonej konsumpcji w ubóstwie i poszukiwanie podobieństw i różnic w funkcjonowaniu zubożałych ludzi w różnych kontekstach kulturowych i społecznych. Głównym tematem jest refleksja na temat konsumpcyjnego stylu życia osób ubogich. Nie są oni wykluczeni z nabywania dóbr ani też z obserwowania nabywania,jako postawy trwale zadomowionej we współczesnej kulturze konsumpcyjnej.W artykule analizowana jest rola konsumpcji w życiu ubogich, nabywanie dóbr i ograniczenia w zaspokajaniu podstawowych potrzeb. Wiąże się to również ze stygmatyzacją społeczną osób nazywanych konsumentami z „usterką”. Artykuł pokazuje realną i pozorowaną konsumpcję w ubóstwie. Wyniki badań przedstawione w artykule ujawniają złożoność problemu ubóstwa, które jest związane z czymś więcej niż tylko brakiem spełnienia podstawowych potrzeb.
Year
Volume
14
Issue
Physical description
Dates
published
2019
online
2019-10-03
Contributors
References
Document Type
Publication order reference
Identifiers
YADDA identifier
bwmeta1.element.ojs-issn-2450-4602-volume-14-issue-1_25_-article-19886
JavaScript is turned off in your web browser. Turn it on to take full advantage of this site, then refresh the page.