Skip to main menu
Scroll to content
Full-text resources of CEJSH and other databases are now available in the new Library of Science.
Visit
https://bibliotekanauki.pl
Search
Browse
About
test
Issue details
Link to site
Copy
Publisher
Uniwersytet Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie
Journal
Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. Studia ad Didacticam Litterarum Polonarum et Linguae Polonae Pertinentia
Year
2013
Volume
4
Issue
140
Identifiers
Cover
Volume contents
140
article:
Słowo jako przedmiot edukacji polonistycznej (przed 1999 rokiem i po nim)
(
Nocoń J.
), p. 5-18
article:
Czy "kminię"? - czyli o języku młodzieży
(
Szymańska M.
), p. 19-29
article:
Konceptualizacja świata w neologizmach dziecięcych
(
Gąsiorek K.
), p. 30-44
article:
Uczniowskie zmagania się ze słowem. O pisaniu dłuższej wypowiedzi na różnych poziomach nauczania
(
Guzy A.
,
Niesporek-Szamburska B.
), p. 45-63
article:
Esej szkolny - przykładem mocowania się ucznia ze słowem
(
Kubiś S.
), p. 64-73
article:
"Ucynkowy" i "nieucynkowy" język nauczyciela
(
Chrabąszcz M.
), p. 74-86
article:
O kondycji słowa w szkole średniej - czyli o tym, czy można nabyć umiejętność mediacji, zdając dzisiejszą maturę z języka polskiego
(
Prościak B.
), p. 87-95
article:
Rozumienie paradoksu wśród uczniów szkoły podstawowej
(
Guzy A.
,
Ochwat M.
), p. 96-115
article:
Wy-słowienia i wy-obrażenia. Przyczynek do refleksji antropologicznej
(
Kołodziej P.
), p. 116-127
article:
Kultura pamięci w szkolnym dyskursie polonistycznym
(
Gromadzka B.
), p. 128-141
article:
Od słowa do słowa, czyli o nieprofesjonalnych odbiorcach tekstów literackich i ich wypowiedziach na temat zadań i powinności literatury
(
Łazarska D.
), p. 142-161
article:
Wiedza, ideologia, wiara, mit. O "najważniejszych wydarzeniach historycznych" starożytności w podręcznikach do kształcenia literacko-kulturowego dla liceów i techników
(
Bakuła K.
), p. 162-173
article:
Soplicowo, czyli Sarmatopolitan. Wykorzystanie elementów metody projektu w pracy nad "Panem Tadeuszem"
(
Cieśla T.
), p. 174-186
article:
Honor albo trzy pojedynki w "Lalce". Lekcja języka polskiego jako wycieczka antropologiczna
(
Waligóra J.
), p. 187-207
article:
Obrazy mowy (na przykładzie poezji dwudziestowiecznej)
(
Mikoś E.
), p. 208-223
article:
"Wiersze ostatnie" Czesława Miłosza liryczną pieśnią o ludzkich sposobach doświadczania świata
(
Gajak-Toczek M.
), p. 224-245
article:
Jak mówić i czytać o Zagładzie? Metodyczne wątpliwości polonisty
(
Wójcik-Dudek M.
), p. 246-255
article:
Metodyka niesprzyjająca rozwojowi, czyli o tym, jak "czyta się" poezję współczesną w podręcznikach do literatury i kultury na poziomie szkoły podstawowej - rozpoznanie problemu
(
Sporek P.
), p. 256-266
article:
Złomoty, milipanci i bubeki, czyli dlaczego warto pogłębić ogląd powieściowego słowa we "Wrońcu" Jacka Dukaja
(
Dworakowska D.
), p. 267-273
article:
W poszukiwaniu wartości w perspektywie kształcenia kulturowo-literackiego gimnazjalistów
(
Różańska G.
), p. 274-287
article:
Słowo w multimediach edukacyjnych (na przykładzie programów komputerowych do nauki języka polskiego w gimnazjum i liceum)
(
Kaszewski K.
), p. 288-302
article:
Polonista i dynamiczna struktura ucznia
(
Wróblewski M.
), p. 303-311
open years
JavaScript is turned off in your web browser. Turn it on to take full advantage of this site, then refresh the page.