Full-text resources of CEJSH and other databases are now available in the new Library of Science.
Visit https://bibliotekanauki.pl

PL EN


2017 | 8 | 227 | 268-274

Article title

Tekst- materiał dydaktyczny dla ucznia ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w szkole podstawowej z oddziałami integracyjnymi

Authors

Content

Title variants

Languages of publication

PL

Abstracts

PL
Celem artykułu jest przedstawienie wyników badań dotyczących odbioru i analizy tekstu czytanego przez uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi na poziomie szkoły podstawowej. Aby cały proces przebiegał właściwie należy wziąć pod uwagę następujące kwestie: 1. Dobór tekstu do rozwoju dziecka z konkretnym zaburzeniem. Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi mają zaburzony rozwój percepcyjno-poznawczy, emocjonalny i społeczny. Przekazywane im treści są odbierane i rozumiane zupełnie inaczej niż w intencji nadawcy. Nie każdy tekst może stanowić materiał dydaktyczny. 2.Czynniki determinujące wybór danej pozycji lekturowej. Wybierając tekst, należy go bezwzględnie dostosować pod kątem treści, stylistyki, języka i objętości do poziomu rozwoju oraz specyficznych cech konkretnego zaburzenia. 3. Sposoby, metody czytania ze zrozumieniem. Jakie metody usprawnią oraz podniosą efektywność czytania, aby obniżyć poziom zmęczenia i zwiększyć motywację ucznia? 4. Sprawdzenie prawidłowego zrozumienia i analizy tekstu przez ucznia musi być podsumowaniem całego toku zajęć.

Contributors

References

Document Type

Publication order reference

Identifiers

YADDA identifier

bwmeta1.element.ojs-issn-2450-5013-year-2017-volume-8-issue-227-article-4133
JavaScript is turned off in your web browser. Turn it on to take full advantage of this site, then refresh the page.