Full-text resources of CEJSH and other databases are now available in the new Library of Science.
Visit https://bibliotekanauki.pl

PL EN


2017 | 2 | 1 |

Article title

Czy język angielski jest już językiem międzynarodowym?

Authors

Content

Title variants

Languages of publication

Abstracts

EN
The article discusses a number of fundamental glottodidactic issues relating mainly to the issue of recognition of English as a global language. The article observes that the mere suggestion that English is to be regarded as a global language is not a sufficient condition to consider it for this kind of language. First, what is to be to assessed is the precise answer to the question what one means while thinking about learning a global language, as well as what are (if any) the fundamental differences between learning this kind of language and learning a foreign/second language. The second part of the article is an attempt to answer such questions.
PL
Artykuł omawia szereg podstawowych kwestii glottodydaktycznych odnoszących się głównie do zagadnienia uznania języka angielskiego jako języka globalnego. W artykule wskazano, iż sama sugestia, aby język angielski uznać za język globalny głównie z uwagi na fakt, iż jest to najczęściej nauczany język na świecie nie jest wystarczającą przesłanką, aby uznać go za ten rodzaj języka. Najpierw należy bowiem ustalić w miarę dokładną odpowiedź na pytanie, co oznacza nauka języka globalnego, jakie są zasadnicze różnice pomiędzy nauką tego rodzaju języka a nauką języka obcego/drugiego. W drugiej części artykułu zawarto próbę odpowiedzi na tego rodzaju pytania.

Year

Volume

2

Issue

1

Physical description

Dates

published
2017

Contributors

References

Document Type

Publication order reference

Identifiers

Biblioteka Nauki
1192299

YADDA identifier

bwmeta1.element.ojs-issn-2543-7844-year-2017-volume-2-issue-1-article-bwmeta1_element_ojs-doi-10_7592_Tertium2017_2_1_Polok
JavaScript is turned off in your web browser. Turn it on to take full advantage of this site, then refresh the page.