Full-text resources of CEJSH and other databases are now available in the new Library of Science.
Visit https://bibliotekanauki.pl

PL EN


2012 | 25 | 4 | 5-12

Article title

Filantropia korporacyjna – granice „dobroci”

Content

Title variants

Languages of publication

PL

Abstracts

PL
Działalność filantropijna przedsiębiorstw ciągle budzi wiele kontrowersji. Jej zwolennicy uważają, że przedsiębiorstwa mają moralny obowiązek wspierania otoczenia, w którym funkcjonują. Przeciwnicy są zdania, że programy filantropijne pochłaniają zasoby firmy przeznaczone do realizacji jej biznesowych celów, i nie kreują wartości dla akcjonariuszy. Na podstawie badań literaturowych autorka przytacza argumenty obu stron, czyli z punktu widzenia akcjonariuszy i interesariuszy. Zwraca uwagę, że badania empiryczne nie potwierdzają zależności między wydatkami na działalność dobroczynną a wartością przedsiębiorstwa. Omawia modele filantropii korporacyjnej i efekty ich stosowania. Będąc pod stałą presją inwestorów i organizacji społecznych, podkreśla, coraz więcej przedsiębiorstw wypracowuje optymalny model współpracy ze swoimi interesariuszami, pozwalający obydwu stronom czerpać korzyści.

Year

Volume

25

Issue

4

Pages

5-12

Physical description

Dates

published
2012-12-20

Contributors

  • Szkoła Główna Handlowa w Warszawie

References

Document Type

Publication order reference

Identifiers

YADDA identifier

bwmeta1.element.ojs-issn-2719-3276-year-2012-volume-25-issue-4-article-2030
JavaScript is turned off in your web browser. Turn it on to take full advantage of this site, then refresh the page.