Full-text resources of CEJSH and other databases are now available in the new Library of Science.
Visit https://bibliotekanauki.pl

PL EN


2014 | 32 | 3 |

Article title

Wyzwania dla menadżerów marketingu w obliczu rozwoju technologii IT

Content

Title variants

EN
Wyzwania dla menadżerów marketingu w obliczu rozwoju technologii IT

Languages of publication

PL

Abstracts

PL
Zmiany związane z rozwojem nowoczesnych technologii mają istotny wpływ na decyzje marketingowe. Zmiana postaw nabywców, wzorców konsumpcji, a także sposobów pozyskiwania informacji na temat oferowanych produktów, wymaga stosowania nowych rozwiązań oraz narzędzi marketingowych. Niezbędne staje się zintegrowane, wielokanałowe podejście do komunikacji i interakcji z klientem, oraz zwiększenie wykorzystania kanałów cyfrowych w kampaniach marketingowych i połączenie ich z kanałami tradycyjnymi. Stosowanie nowoczesnych technologii, takich jak: online, mobile i social umożliwia interaktywny kontakt z klientem, a także dokonanie precyzyjnej oceny efektywności prowadzonych działań. Zdecydowany zwrot biznesu ku kanałom elektronicznym oznacza konieczność rozwijania kompetencji w zakresie technologii informatycznych, nowoczesnych instrumentów marketingowych oraz analityki marketingowej.
EN
Changes associated with the development of modern technologies have a significant impact on marketing decisions. New attitudes of buyers, consumption patterns, as well as ways of getting information about offered products, requires the use of new solutions and marketing tools. Thus is necessary an integrated, multi-channel approach to communication and interaction with the customer, and wider use of digital channels in marketing campaigns and combining them with traditional channels. The use of modern technology, such as online, mobile and social, enables interactive contact with the customer, and doing a precise assessment of the activities effectiveness. The business strong shift towards electronic channels means the need to develop competencies in IT, modern instruments of marketing and marketing analytics.

Year

Volume

32

Issue

3

Physical description

Dates

published
2014-07-03

Contributors

author
  • Szkoła Główna Handlowa w Warszawie

References

Document Type

Publication order reference

Identifiers

YADDA identifier

bwmeta1.element.ojs-issn-2719-3276-year-2014-volume-32-issue-3-article-1941
JavaScript is turned off in your web browser. Turn it on to take full advantage of this site, then refresh the page.