Full-text resources of CEJSH and other databases are now available in the new Library of Science.
Visit https://bibliotekanauki.pl

PL EN


2020 |

Article title

PLAN FINANSOWY JAKO ELEMENT BIZNESPLANU NA PRZYKŁADZIE SALONU I SKLEPU KOSMETYCZNEGO – ,,KAŻDY MOŻE BYĆ PIĘKNY SP. Z O.O.” – STUDIUM PRZYPADKU

Content

Title variants

Languages of publication

PL

Abstracts

PL
DOI: 10.19251/ne/2020.31(7) Streszczenie:Plan finansowy w ramach biznesplanu salonu i sklepu z kosmetykami ,, każdy może być piękny sp. z o.o. „to artykuł przedstawiający podstawowe kwestie dotyczące finansowej  części biznesplanu. W praktyce zależy od tej części, w jaki sposób przygotowany przez nas biznesplan zostanie odebrany przez podmioty zewnętrzne. Ponieważ w tej części jest analiza i ocena dokonano opłacalności nowego przedsięwzięcia podejmowanego przez przedsiębiorcę. Artykuł koncentruje się głównie na praktycznej prezentacji, w jaki sposób plan finansowy jest tworzony w przedsiębiorstwie, dlatego przedstawia bilans, rachunek zysków i strat oraz rachunek przepływów pieniężnych, na podstawie której można ustalić, czy przedsiębiorstwo osiąga zysk, czy ponosi straty. Oprócz wyżej wymienionych elementów sprawozdania finansowego artykuł zawiera również analizę wskaźnikową, ocenę efektywności podjętej inwestycji, a także dynamika majątku firmy. Słowa kluczowe: plan finansowy, biznesplan,przedsiębiorca, nowe przedsięwzięcie Kody JEL: M41

Keywords

Year

Physical description

Dates

published
2020-08-04

Contributors

  • Mazowiecka Uczelnia Publiczna w Płocku
  • Mazowiecka Uczelnia Publiczna w Płocku
  • Mazowiecka Uczelnia Publiczna w Płocku
  • Mazowiecka Uczelnia Publiczna w Płocku

References

  • Literatura:
  • http://www.biznes-plan.pl/funkcje_biznes_planu.html / [dostęp 22.10.2019]
  • https://mfiles.pl/pl/index.php/Sprawozdanie_finansowe [dostęp 31.03.2020]
  • Jackowska Iwona. 2013. Jak zostać i pozostać przedsiębiorcą Poradnik dla nowo powstałych firm,
  • Warszawa, Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości.
  • Jahns Artur. 2009. Skuteczny biznesplan. Gliwice. Wydawnictwo Złote Myśli sp. z o.o.
  • Kamiński Ryszard. 2015. Sprawozdawczość finansowa przedsiębiorstwa w regulacjach polskich
  • i międzynarodowych. Poznań. Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza.
  • Pasieczny Jacek. 2002. Biznesplan. Problemy i metody, Warszawa, Wyższa Szkoła Przedsiębiorczości
  • i Zarządzania im. Leona Koźmińskiego.
  • Reszka Grzegorz. 2015. Biznesplan w zarysie. Poradnik dla osób planujących założenie działalności
  • gospodarczej. Warszawa. Wojewódzki Urząd Pracy w Warszawie.
  • Skrzypek Jerzy. 2012. Biznesplan. Model najlepszych praktyk. Warszawa. Wydawnictwo Poltext.
  • Skrzypek Jerzy. 2014. Biznesplan w 10 krokach. Przewodnik od pomysłu do wdrożenia. Warszawa.
  • Wydawnictwo Poltex.
  • Ustawa z dnia 29 września 1994 roku o rachunkowości. Dz. U. 1994, nr 121 poz. 591, z późn. zm.
  • Walińska Ewa. 2009. Bilans jako fundament sprawozdawczości finansowej, w kontekście zmian
  • współczesnej rachunkowości, Warszawa, Walters Kluwer business.

Document Type

Publication order reference

Identifiers

YADDA identifier

bwmeta1.element.ojs-issn-2719-5368-year-2020-article-683
JavaScript is turned off in your web browser. Turn it on to take full advantage of this site, then refresh the page.