Full-text resources of CEJSH and other databases are now available in the new Library of Science.
Visit https://bibliotekanauki.pl

PL EN


Journal

2011 | 1(3) | 71-79

Article title

Gry szkoleniowe w nauczaniu dorosłych. Metoda i zastosowanie na przykładzie gry komunikacyjno-decyzyjnej MaxCom

Selected contents from this journal

Title variants

EN
SIMULATION GAMES IN TEACHING ADULTS. METHOD AND APPLICATION BASED ON THE COMMUNICATION AND DECISION-MAKING GAME MAXCOM

Languages of publication

PL

Abstracts

EN
In this text I present rudimentary information about; the origins of using simulation games in teaching adults, the Polish simulation games market and the basic conditions under which a successful social skills training workshop for adults with games could be conducted. My work is based on the game definition by Clark Abt and Anna Brzezinska's description of the ways in which a group of adults may learn. The paper also contains a depiction of a sample game which shows a practical application of the idea of simulation games for adults in the game MaxCom.

Journal

Year

Issue

Pages

71-79

Physical description

Document type

ARTICLE

Contributors

  • Marcin Laczynski, Uniwersytet Warszawski, Wydzial Dziennikarstwa i Nauk Politycznych, Instytut Dziennikarstwa ul. Nowy Swiat 69, 00-927 Warszawa, Poland

References

  • Abt, C. (1970). Serious Games. New York: The Viking Press.
  • Bielecki, W., Wardaszko, M. (2009). Games and simulation in business learning and teaching. Warszawa: Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne – Kozminski University.
  • Brzezińska, A. (2005). Psychologiczne portrety człowieka. Gdańsk: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne.
  • Koziński, J. (1993). Gry i ćwiczenia kierownicze. Wrocław: Wydawnictwo AE.
  • Piasecki, S. (1979). Dynamiczne gry decyzyjne. Warszawa: Instytut Organizacji Przemysłu maszynowego.
  • Piskor, T. (1920). Gra wojenna z dwoma zadaniami taktycznemi. Warszawa: Księgarnia Wojskowa.
  • Salen, K., Zimmermann, E. (2003). Rules of Play: Game Design Fundamentals. Londyn: The MIT Press.
  • Senge, P. (1998). Piąta dyscyplina: teoria i praktyka organizacji uczącej się. Warszawa: Dom Wydawniczy ABC.
  • Śliwa, R. (2009). Decision games in business education. Nowy Sącz: Wyższa Szkoła Biznesu – National-Louis University.

Document Type

Publication order reference

Identifiers

CEJSH db identifier
11PLAAAA10127

YADDA identifier

bwmeta1.element.015a4971-8604-3e3b-8b21-e0d4927842aa
JavaScript is turned off in your web browser. Turn it on to take full advantage of this site, then refresh the page.