Full-text resources of CEJSH and other databases are now available in the new Library of Science.
Visit https://bibliotekanauki.pl

PL EN


Journal

2009 | 1 | 177-189

Article title

Teatralne gry fabularne (LARP-y) w nauczaniu szkolnym

Selected contents from this journal

Title variants

EN
Theatrical role-playing games (LARP) in school education

Languages of publication

PL

Abstracts

EN
The research project 'Live Action Role Playing Games in School Education', its pilot study beginning in November 2009, is designed to test the effectiveness of LARPs in teaching History and Polish Literature at high-school level. Taking into account previous research on educational drama, as well as the characteristics of LARP as entertainment, we shall assume that LARP can be a highly effective teaching tool. By means of controlled experiments in schools, this hypothesis will be subjected to empirical testing.

Journal

Year

Issue

1

Pages

177-189

Physical description

Document type

ARTICLE

Contributors

  • Michal Mochocki, Uniwersytet Kazimierza Wielkiego, Wydzial Humanistyczny, Instytut Neofilologii i Lingwistyki Stosowanej, ul. Chodkiewicza 30, 85-064 Bydgoszcz, Poland

References

  • Drama. Badania naukowe (bez daty). W: ASSITEJ. Polski Ośrodek Międzynarodowego Stowarzyszenia Teatrów dla Dzieci i Młodzieży. Online: http://www.assitej.pl/content/view/37/61 (data dostępu: 20 sierpnia 2008).
  • Dziedzic, A., Kozłowska, W. (1998). Drama na lekcjach historii. Warszawa: Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne.
  • Fińskie Ministerstwo Edukacji (2004). Education and Research 2003-2008 Development Plan. Online: http://www.minedu.fi/export/sites/default/OPM/Julkaisut/2004/liitteet/opm_190_opm08.pdf (data dostępu: 19 września 2008).
  • Harder, S. (2007). Confessions of a schoolteacher: Experiences with roleplaying in education. W: J. Donnis, M. Gade, L. Thorup (red.), Lifelike. Kopenhaga: Projektgruppen KP07. Online: www.solmukohta.org (data dostępu: 5 czerwca 2008).
  • Henriksen, T. D. (2006). Games and Creativity Learning. W: T. Fritzon, T. Wrigstad (red.), Role, Play, Art: Collected Experiences of Role-Playing. Sztokholm: Föreningen Knutpunkt. Online: www.solmukohta.org (data dostępu: 5 czerwca 2008).
  • Henriksen, T. D. (2004). On the Transmutation of Educational Role-Play: A Critical Reframing to the Role-Play in Order to Meet the Educational Demands. W: M. Montola, J. Stenros (red.), Beyond Role and Play: Tools, Toys and Theory for Harnessing the Imagination. Online: www.solmukohta.org (data dostępu: 5 czerwca 2008).
  • Henriksen, T. D. (2003). Learning by fiction. W: M. Gade, L. Thorup, M. Sander (red.), As LARP Grows Up – Theory and Methods in LARP. Kopenhaga: Projektgruppen KP03. Online: www.solmukohta.org (data dostępu: 5 czerwca 2008).
  • Larsson, E. (2004). Participatory Education: What and Why. W: M. Montola, J. Stenros (red.), Beyond Role and Play: Tools, Toys and Theory for Harnessing the Imagination. Online: www.solmukohta.org (data dostępu: 5 czerwca 2008).
  • Lewandowska-Kidoń, T. (2001). Drama w kształceniu pedagogicznym. Lublin: Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej.
  • Siek-Piskozub, T. (1995). Gry, zabawy i symulacje w procesie glottodydaktycznym. Poznań: Wydawnictwo Naukowe UAM.
  • Szeja, J. (2008). Bal u senatora Wasylewa. W naszej szkole, nr 7.
  • Thestrup, K. (2007). Warhammer Freestyle: LARP in Pedagogical Work. W: J. Donnis, M. Gade, L. Thorup (red.), Lifelike. Kopenhaga: Projektgruppen KP07. Online: www.solmukohta.org (data dostępu: 5 czerwca 2008).
  • Tuovinen, T. (2003). Role Playing Games as a Method of Teaching History. Online: http://www.uta.fi/laitokset/okl/tokl/projektit/kaksoistutkinto/pdf/tuomo_tuovinen_proseminaari.pdf (data dostępu: 20 września 2008).
  • Utne, T. (2005). Live Action Role Playing – Teaching through gaming. W: P. Bøckmann, R. Hutchison (red.), Dissecting LARP – Collected papers for Knutepunkt 2005. Online: www.solmukohta.org (data dostępu: 5 czerwca 2008).
  • Wingird, L. (2000) LARP as a tool for personality development. Online: http://www.laiv.org/laiv/skatt.nsf (data dostępu: 19 listopada 2008).

Document Type

Publication order reference

Identifiers

CEJSH db identifier
11PLAAAA101114

YADDA identifier

bwmeta1.element.5c9979c4-01f2-3cc3-9536-e0216bfef88f
JavaScript is turned off in your web browser. Turn it on to take full advantage of this site, then refresh the page.