Full-text resources of CEJSH and other databases are now available in the new Library of Science.
Visit https://bibliotekanauki.pl

PL EN


2018 | nr 3 | 119--130

Article title

Musicians’ time management based on third habit of Stephen R. Covey

Authors

Content

Title variants

Languages of publication

EN

Abstracts

EN
The article deals with an issue of time management of professional musicians. This issue was investigated due to a theory presented by Stephen R. Covey in a third habit in The 7 Habits of Highly Effective People: Powerful Lessons in Personal Change, especially the matrix of time management. The study presents the results of case studies based on questionnaires and research interviews.

Year

Volume

Pages

119--130

Physical description

Bibliogr. 17 poz.

Contributors

author
  • Czestochowa University of Technology, Czestochowa

References

  • 1. Allen, D. (2016). Getting things done czyli Sztuka bezstresowej efektywności. Gliwice: Helion.
  • 2. Bieniok, H. (2010). Zarządzanie czasem. Poradnik dla mało efektywnych. Warsaw: Difin.
  • 3. Chirkowska-Smolak, T. (2011). Zaangażowanie w pracę – problemy pomiaru. In S. Banaszak, and K. Doktór (Eds.), Socjologiczne, pedagogiczne i psychologiczne problemy organizacji i zarządzania (pp. 591-602). Retrieved from http://wskiz.edu/ files/uczelnia/ebook_socjologiczne_pedagogiczne_2011.pdf.
  • 4. Covey, S. (2016). 7 nawyków skutecznego działania. Poznań: Rebis.
  • 5. Godlewska-Werner, D. (2011). Osobowościowe uwarunkowania mobilności zawodowej. In S. Banaszak, and K. Doktór (Eds.), Socjologiczne, pedagogiczne i psychologiczne problemy organizacji i zarządzania (pp. 223-234). Retrieved from http://wskiz.edu/files/ uczelnia/ebook_socjologiczne_pedagogiczne_2011.pdf.
  • 6. Keplinger, A. (2011). Psychologiczny konteksty produktywności. In S. Banaszak, and K. Doktór (Eds.), Socjologiczne, pedagogiczne i psychologiczne problemy organizacji i zarządzania (pp. 223-234). Retrieved from http://wskiz.edu/files/uczelnia/ebook_ socjologiczne_pedagogiczne_2011.pdf.
  • 7. Lock, D. (2013). Podstawy zarządzania projektami. Warszawa: PWE.
  • 8. Łapuńka, I., Pisz, I. (2014). Efektywne zarządzanie czasem w projektach logistycznych. Logistyka, 3, 3921-3929.
  • 9. Olejniczak, A. (2014). Efektywne zarządzanie czasem – wybrane zagadnienia. Marketing i Rynek, 3, 123-141.
  • 10. Pluta, A. (2013). Zarządzanie czasem – mocna czy słaba strona pracownika XXI wieku? Edukacja humanistyczna, 1(28), 147-155. Retrived from http://wshtwp.pl/img/ wydawnictwa/1-3013/15-pluta.pdf.
  • 11. Randak-Jezierska, M. (2013). Człowiek jako aktywny twórca swojego życia – zarządzanie sobą w czasie. Zeszyty Naukowe Politechniki Częstochowskiej, s. Zarządzanie, 9, 29-36.
  • 12. Raffoni, M. (2007). Zarządzanie czasem. Gliwice: Helion.
  • 13. Rogusznik, M. (2010). Zarządzanie czasem pracy menadżera. Warszawa: Dom Wydawniczy Elipsa.
  • 14. Sierpińska, M. (2013). Zarządzanie czasem jako umiejętność wpływająca na skuteczność organizacji pracy menadżera. Zeszyty Naukowe Politechniki Częstochowskiej, s. Zarządzanie, 9, 16-28.
  • 15. Stępniak, A., Stasiak-Betlejewska, R. (2016). Using e-business tools by musicians. Archiwum wiedzy inżynierskiej, 1(1), 19-22. Retrived from https://yadda.icm.edu.pl/ baztech/element/bwmeta1.element.baztech-9626be91-8004-476e-95b7-30e1f7ac6ba1; jsessionid=E6C46C3440DD90C51A852D9357B4FF8D?q=bwmeta1.element.baztech-c254f68b-4897-44a2-9c29-3c547f16207f%253B5&qt=CHILDREN-STATELESS.
  • 16. Wieprzycka, A. (2013). Effective Time Management. Business and Non-profit Organizations Facing Increased Competition and Growing Customers' Demands, 12, 141-149.
  • 17. Wojtoszek, K. (2014). Proces twórczy, a zarządzanie sobą w czasie na przykładzie pisania rozprawy doktorskiej. Prace Naukowe Wałbrzyskiej Wyższej Szkoły Zarządzania i Przedsiębiorczości, 29(4), 181-194.

Notes

Rekord pochodzi z bazy danych BazTech.

Document Type

Publication order reference

YADDA identifier

bwmeta1.element.baztech-7b057cde-c71c-43e5-a4a5-b204a56bc9bd
JavaScript is turned off in your web browser. Turn it on to take full advantage of this site, then refresh the page.