PL
Stale zwiększająca się liczba osób uczestniczących w wyjazdach turystycznych sprawia, że wiele regionów stara się wykorzystać swój potencjał dla rozwoju atrakcji przyciągających turystów. W konkurencji pomiędzy regionami coraz większe znaczenie ma wykorzystanie instrumentów marketingu terytorialnego. Jednym z nich jest kreowanie markowych produktów turystycznych, których finansowanie często przekracza możliwości regionów. Szansą staje więc skuteczne zagospodarowanie środków UE. Celem opracowania jest analiza wsparcia finansowego dla markowych produktów turystycznych z funduszy europejskich (RPO) w województwie zachodniopomorskim w latach 2007–2013.
EN
The constantly increasing number of participants of touring holidays causes many regions to strive to use their potential to develop attractions which would bring in tourists. Of growing importance in the competition between regions is the use of the territorial marketing instruments. One of them is creation of branded tourism products, but it usually exceeds the regions’ financial 74 Beata Meyer capability. Therefore, efficient usage of EU’s resources becomes a big chance for them. The goal of this study is to analyze financial support for branded tourism products from the European Funds (ROP) in the West Pomeranian Voivodeship in the 2007–2013 period.