Full-text resources of CEJSH and other databases are now available in the new Library of Science.
Visit https://bibliotekanauki.pl

PL EN


2017 | 338 | 38-53

Article title

Koncepcja Zarządzania 2.0 jako konsekwencja rewolucji cyfrowej

Content

Title variants

EN
Conception of Management 2.0 as consequences of digital revolution

Languages of publication

PL

Abstracts

PL
Technologie cyfrowe z coraz większą siłą wpływają zarówno na sferę gospodarczą, społeczną, jak i polityczną oraz kulturową. W szczególności chodzi tu o takie zjawiska jak: wzrost „inteligencji komputerów”, powszechność cyfryzacji, rozwój Internetu w wersji 2.0 (Web 2.0); wzrost popularności technologii mobilnych i bezprzewodowych, Big Data, Cloud Computing, tzw. Internet rzeczy oraz druk 3D. Artykuł jest próbą odpowiedzi na pytania: czy istnieje i jak silny jest związek między postępem w technologiach cyfrowych a rozwojem zarządzania oraz czy zmiany są na tyle istotne, że prowadzą do wykształcenia się nowej wersji zarządzania? Artykuł ma charakter teoretyczny i wykorzystano w nim, przede wszystkim, metodę krytycznej analizy tekstów.
EN
Digital technologies influence more and more both economic, social, political and cultural spheres. Particularly, it is about such phenomena as: increase of ‘computer intelligence’, digitalization prevalence, Internet in version 2.0 (Web 2.0) development; increase of mobile and wireless technologies popularity, Big Data, ‘Internet of Things’ and 3D. The article is an attempt to answer the questions: is there and how strong is the correlation between progress in digital technologies and management development and are the changes so important that lead to creation of the new version of management? The article has theoretical nature and first of all the method of critical texts analysis has been used.

Year

Volume

338

Pages

38-53

Physical description

Contributors

  • Wojskowa Akademia Techniczna. Wydział Cybernetyki. Instytut Organizacji i Zarządzania

References

  • Appelo J. (2016), Zarządzanie 3.0. Kierowanie zespołami z wykorzystaniem metodyk Agile, Helion, Gliwice.
  • Barton D., Court D. (2013), Jak wykorzystać zaawansowane narzędzia analityczne, „Harvard Business Review Polska”, nr 4, s. 62-70.
  • Bielewicz A. (2011), Poznaj przyszłość swoich rynków, „Harvard Business Review Polska”, nr 3: Cloud computing, dodatek specjalny, s. 9-13.
  • Brynjolfsson E., McAfee A. (2015a), Drugi wiek maszyny. Praca, postęp i dobrobyt w czasach genialnych technologii, MT Biznes, Warszawa.
  • Brynjolfsson E., McAfee A. (2015b), Wyścig z maszynami. Jak rewolucja cyfrowa napędza innowacje, zwiększa wydajność i w nieodwracalny sposób zmienia rynek pracy? Kurhaus Publishing, Warszawa.
  • Castells M. (2007), Społeczeństwo sieci, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
  • Davenport T.H. (2013), Analityka 3.0, „Harvard Business Review Polska”, nr 5, s. 37-46.
  • D’Aveni R. (2013), Rewolucja pod sztandarami druku 3D, „Harvard Business Review Polska”, nr 7-8, s. 103-115.
  • Fabiszewski D. (2016), Większość przedsiębiorstw nie docenia korzyści płynących z cyfryzacji, „Harvard Business Review Polska”, nr 5, s. 12-14.
  • Fayon D. (2010), Web 2.0 et au-delà, Economica, Paris.
  • Fayon D., Tartar M. (2014), Transformation digitale. 5 leviers pour l’entreprise, Pearson France, Paris.
  • Flasiński M. (2011), Wstęp do sztucznej inteligencji, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
  • Fogel R.W. (2014), Czwarte wielkie przebudzenie i przyszłość egalitaryzmu, Wolters Kluwer, Warszawa.
  • Germain M. (2014), Management 3D. e-Manager, à l’ère du numérique et d’Internet, Economica, Paris.
  • Gonciarski W. (2010), Gospodarka cyfrowa – powstanie i etapy rozwoju [w:] W. Gonciarski (red.), Zarządzanie w warunkach gospodarki cyfrowej, WAT, Warszawa, s. 11-38
  • Gonciarski W. (2012), Management Challenges in the Digital Economy [w:] C. Sołek (red.), Management Dilemmas in the Era of the Information Technology, WAT, Warszawa, s. 11-36.
  • Gonciarski W. (2013), Zarządzanie 2.0 jako radykalna i wielowymiarowa innowacja [w:] W. Gonciarski, U. Ornarowicz (red.), Współczesne zarządzanie: różnorodność problemów i sposobów ich rozwiązywania, WAT, Warszawa, s. 47-74.
  • Hamel M. (2012), Ce qui compte vraiment, Groupe Eyrolles, Paris.
  • Krauze S. (2013), Od hurtowni danych do Big Data, „Harvard Business Review Polska”, nr 4, s. R1-R4.
  • Management 2.0. Hackathon. Harnessing the Power of the Web to Reinvent Management (2012), A Collaborative Project by the Management Innovation Exchange, Saba, and the Enterprise 2.0. Conference, November 2011 – June 2012, http://www.managementexchange.com/sites/default/files/media/posts/wysiwyg/mix_management_2_0hackathon_report.pdf (dostęp: 5.06.2016).
  • Mateos A., Rosenberg J. (2011), Chmura obliczeniowa. Rozwiązania dla biznesu, Helion, Gliwice.
  • Mayer-Schönberger V., Cukier K. (2014), Big Data. Rewolucja, która zmieni nasze myślenie, pracę i życie, MT Biznes, Warszawa.
  • McAfee A. (2012), Co każdy prezes musi wiedzieć o chmurze, „Harvard Business Review Polska”, nr 3.
  • McAfee A., Brynjolfsson E. (2013), Big Data, czyli przełom w zarządzaniu firmą, „Harvard Business Review Polska”, nr 4, s. 42-51.
  • Miller M. (2016), Internet rzeczy. Jak inteligentne telewizory, samochody, domy i miasta zmieniają świat, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
  • Norman R. (2012), Przeformułowanie w biznesie, GWP, Gdańsk.
  • Ollivier D. (2012), Management 2.0. Performance économique et capital humain! Anfor Edition, Paris.
  • Rifkin J. (2016), Społeczeństwo zerowych kosztów krańcowych, Studio Emka, Warszawa.
  • Rolland J.-M. (2013), Management les e-comportements, Groupe Eyrolles, Paris.
  • Scheid F., Vaillant R., Montaigu G. de (2012), Le marketing digital, Grupe Eyrolles, Paris.
  • Volle M. (2013), Iconomie, Economica, Paris. http://www.volle.com/travaux/iconomie.pdf (dostęp: 1.06.2016).
  • [www 1] http://www.national-geographic.pl/aktualnosci/czlowiek-przegral-z-maszynaalphago-pokonuje-koreanskiego-mistrza-w-go (dostęp: 11.06.2016).
  • [www 2] http://www.worldometers.info/pl/ (dostęp: 11.06.2016).
  • [www 3] https://mobirank.pl/2016/01/27/mobile-digital-w-polsce-na-swiecie-2016/ (dostęp: 11.06.2016).
  • [www 4] https://secure.sfdcstatic.com/assets/pdf/misc/state-of-it-report-salesforce.pdf (dostęp: 1.06.2016).

Document Type

Publication order reference

Identifiers

ISSN
2083-8611

YADDA identifier

bwmeta1.element.cejsh-44679b40-eec3-485d-ac58-21ce79dbaf26
JavaScript is turned off in your web browser. Turn it on to take full advantage of this site, then refresh the page.