Full-text resources of CEJSH and other databases are now available in the new Library of Science.
Visit https://bibliotekanauki.pl

PL EN


2016 | 281 | 234-241

Article title

The sentiment analysis as a tool of business analytics in contemporary organizations

Authors

Content

Title variants

PL
Analiza opinii jako narzędzie analityki biznesowej we współczesnych organizacjach

Languages of publication

EN

Abstracts

EN
Nowadays contemporary organizations apply different business analytics tools such as sentiment analysis for the purpose of business functionality improvement and support of decision making processes. Sentiment analysis also called opinion mining allow for gathering and analysis of opinion concerning particular product or service. The aim of the paper is to present the notion of sentiment analysis and its areas of application in contemporary organizations. It also presents practical examples and case studies concerning sentiment analysis application in different areas of business activity.
PL
Obecnie współczesne organizacje stosują różne narzędzia analityki biznesowej, takie jak analiza opinii w celu ulepszenia funkcjonalności biznesowej i wspierania procesów decyzyjnych. Analiza opinii pozwala na zebranie i analizę opinii dotyczących poszczególnych produktów i usług. Celem niniejszego artykułu jest prezentacja znaczenia analizy opinii i jej obszarów zastosowań, w tym korzyści wynikających z tych aplikacji we współczesnych organizacjach. Artykuł przedstawia także praktyczne przykłady i studia przypadków dotyczące zastosowań tejże analizy w różnorodnych obszarach działalności biznesowej.

Year

Volume

281

Pages

234-241

Physical description

Contributors

author
  • Politechnika Częstochowska. Wydział Zarządzania. Katedra Informatyki Ekonomicznej

References

  • Agarwal B., Mittal N. (2016), Prominent Feature Extraction for Sentiment Analysis. Springer, "Socio-Affective Computing", Vol. 2, Switzerland.
  • Ahmad K. (ed.) (2011), Affective Computing and Sentiment Analysis. Emotion, Metaphor and Terminology, Springer, Dublin.
  • Asghar M., Ahmad S., Afsana M., Kundi F. (2015), Sentiment Analysis on You Tube: A Brief Survey, http://arxiv.org/ftp/arxiv/papers/1511/1511.09142.pdf.
  • Fornacciari P., Mordonini M., Tomaiuolo M. (2015), A Case-Study for Sentiment Analysis on Twitter, Proceedings of the 16th Workshop "From Object to Agents" (WOA15), June 17-19, Naples, Italy, http://ceur-ws.org/Vol-1382/paper8.pdf.
  • Hamdan H., Bellot P., Bechet F. (2016), Sentiment Analysis in Scholarly Book Reviews, http://arxiv.org/abs/1603.01595v1 (access: 4.03.2016).
  • Liu B. (2012), Sentiment Analysis and Opinion Mining, Morgan & Claypool Publishers, https://www.cs.uic.edu/~liub/FBS/SentimentAnalysis-and-OpinionMining.pdf.
  • Medhat W., Hassan A., Korashy H. (2014), Sentiment Analysis Algorithms and Applications: A Survey, "Ain Shams Engineering Journal", http://www.sciencedirect.com/ science/article/pii/S2090447914000550.
  • Pang B., Lee L. (2008), Opinion Mining and Sentiment Analysis, "Foundations and Trends in Information Retrieval", Vol. 2, No. 1-2, pp. 1-135, http://www.cs.cornell. edu/home/llee/omsa/omsa.pdf.
  • Ribeiro F., Araujo M., Goncalves P., Goncalves M., Benevenuto F. (2016), A Benchmark Comparison of State-of-the-Practice Sentiment Analysis Methods, http://arxiv.org/ abs/1512.01818v3 (access: 1.02.2016).
  • SAS Sentiment Analysis. Align with Your Customers' Desires (2016), http://www.sas.com/ en_us/software/analytics/sentiment-analysis.html (access: 04.2016).
  • Taylor S. (2011), Using Sentiment Analysis to Improve Customer Experience, http://beyondthearc.com/blog/2011/customer-experience/using-sentiment-analysisto- improve-customer-experience#sthash.pKXKjoak.zN9NnJKg.dpuf.
  • Thakkar H., Patel D. (2015), Approaches for Sentiment Analysis on Twitter: A State-of- Art study, http://arxiv.org/ftp/arxiv/papers/1512/1512.01043.pdf (access: 3.12.2015).
  • Unilever Case Study Sentiment-Analysis (2016), https://success.crowdflower.com/hc/enus/ articles/203510355-Case-Study-Unilever-Sentiment-Analysis (access: 04.2016).
  • Zhai S., Zhang Z. (2015), Semisupervised Autoencoder for Sentiment Analysis, http://arxiv. org/abs/1512.04466v1 (access: 14.12.2015).

Document Type

Publication order reference

Identifiers

ISSN
2083-8611

YADDA identifier

bwmeta1.element.cejsh-bc989119-d00a-4bff-ac7a-77478fadaa14
JavaScript is turned off in your web browser. Turn it on to take full advantage of this site, then refresh the page.