Full-text resources of CEJSH and other databases are now available in the new Library of Science.
Visit https://bibliotekanauki.pl

PL EN


2016 | 255 | 200-206

Article title

Wpływ marketing automation na lepsze wyniki osiągane w marketingu

Content

Title variants

EN
The impact of marketing automation for better performance in marketing

Languages of publication

PL

Abstracts

PL
System marketing automation jest całościowym narzędziem wspierania działań marketingu i sprzedaży. Celem artykułu jest przedstawienie zadań ww. systemu, który może przejąć kontrolę nad procesem sprzedażowym i przeprowadzić wygenerowane leady do decyzji zakupowej. Ponadto metoda lead nurturing to jedna z głównych metod wykorzystania systemu marketing automation do zwiększania ilości potencjalnych klientów. System ten jako system zarządzania relacjami z klientem ma możliwość reagowania w czasie rzeczywistym. W artykule będzie przedstawiony praktyczny przykład tego, jak technologia ta warunkuje uzyskanie lepszych wyników w marketingu.
EN
System of marketing is holistic instrument of advancement of operation of marketing automation and sale. The aim of this article is presentation of task of MA system which can take over control over process of sales. This system as system of management of CRM has capability of reaction with client in real time rates. Practical example will be presented as technology stipulate in article in marketing obtainment of better result.

Year

Volume

255

Pages

200-206

Physical description

Contributors

  • Uniwersytet Łódzki, Wydział Zarządzania, Katedra Marketingu

References

  • Błażewicz G., Piechota B. (2013), Automatyzacja marketingu [w:] J. Królewski, P. Sala (red.), E-Marketing. Współczesne trendy, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
  • Morawski P. (2014), Marketing w handlu elektronicznym e-coommerce [w:] J. Otto, Ł. Sułkowski (red.), Metody zarządzania marketingowego, Difin, Warszawa.
  • Szmaja M., Nowak L. (2013), Marketing automation [w:] M. Cichoń i in. (red.), Biblia e-biznesu, One Press, Helion.

Document Type

Publication order reference

Identifiers

ISSN
2083-8611

YADDA identifier

bwmeta1.element.cejsh-cafd4a86-3a79-40ed-bb95-e70d8ca70633
JavaScript is turned off in your web browser. Turn it on to take full advantage of this site, then refresh the page.