Full-text resources of CEJSH and other databases are now available in the new Library of Science.
Visit https://bibliotekanauki.pl

PL EN


2015 | 16(2) | 183-199

Article title

SPOŁECZEŃSTWO SIECIOWE: Społeczność graczy StarCrafta jako przykład społeczności wirtualnej.

Title variants

Languages of publication

Abstracts

PL
Wraz z rozwojem internetu powstaje coraz więcej społeczności wirtualnych, którychczłonkowie pozostają ze sobą w bliskich, a nawet zażyłych relacjach. Wśród podstawowychcech społeczności wirtualnych wymienia się aprzestrzenność, asynchroniczność,acielesność, astygmatyczność i anonimowość, a członkostwo w nich jest zazwyczaj zamierzone.Jedną z takich grup stanowi społeczność graczy, o której dzięki prężnie rozwijającemusię e-sportowi zaczyna się coraz więcej pisać i mówić. Posiada ona wszelkiecechy społeczności wirtualnej. Jej członkowie komunikują się między innymi za pomocąforów internetowych, komunikatorów i poczty elektronicznej. Łączą ich różnego rodzajuwięzi, poczucie przynależności i solidarności, a także wspólna pasja, którą stanowi granie,zazwyczaj w konkretną grę sieciową. Tym, co wyróżnia ich spośród innych internautów,jest specyficzny slang. Rozmawiają oni między sobą również na tematy inne niż dotyczącegier, a także spotykają się w realnym świecie – co przeczy początkowo przypisanej im anonimowości.Eventy, zawody (w tym wszelkie turnieje, a nawet mistrzostwa świata) i zlotysprzyjają nawiązywaniu przez graczy jeszcze bliższych relacji, które trwają nawet po tym,jak skończą swoją przygodę z konkretną grą.

Year

Volume

Pages

183-199

Physical description

Contributors

References

Document Type

Publication order reference

Identifiers

YADDA identifier

bwmeta1.element.ceon.element-13d45623-7ad0-32b8-886f-189b24937b42
JavaScript is turned off in your web browser. Turn it on to take full advantage of this site, then refresh the page.