PL
Celem artykułu jest udzielenie odpowiedzi na pytanie, czy modelki różnią się pod względemkonstruowanych planów życiowych od dziewcząt nie uprawiających modelingu orazczy ich atrakcyjność fizyczna wpływa na poziom samooceny. Motywacją do podjęcia tematubyła znikoma liczba badań w tym obszarze, specyfika zawodu modelki oraz stereotypydotyczące tej grupy zawodowej. W badaniu z zastosowaniem Analizy ProjektówOsobistych B.R. Little’a oraz Skali Samooceny M. Rosenberga wzięło udział dwadzieściapięć modelek. Grupę kontrolną stanowiło dwadzieścia siedem dziewcząt nie zajmującychsię modelingiem, w podobnym wieku i na podobnym etapie kształcenia. Uzyskane wynikibadań wskazują, że modelki nie różnią się od grupy kontrolnej pod względem formalnychcech planów oraz poziomu samooceny. Istotne różnice między badanymi grupami dotycząjednak oceny poszczególnych wymiarów planów.