Full-text resources of CEJSH and other databases are now available in the new Library of Science.
Visit https://bibliotekanauki.pl

PL EN


2020 | 591(6) | 3-11

Article title

Pułapki w badaniach obszaru aksjologicznego: metoda klaryfikacji wartości

Content

Title variants

Languages of publication

Abstracts

PL
Artykuł dotyczy problematyki pułapek w badaniach obszaru aksjologicznego, ze szczególnym uwzględnieniem metody klaryfikacji wartości. Głównym celem artykułu jest znalezienie odpowiedzi na pytanie: Jakich pułapek może ustrzec się badacz zajmujący się metodą klaryfikacji, by pomyślnie przeprowadzić proces badania? Tekst zawiera krótką charakterystykę metody klaryfikacji wartości i omawia pułapki czyhające na badacza efektów tej metody. W artykule zauważa się, że w badaniach naukowych dotyczących obszaru edukacyjnego znajomość metodologii badań pedagogicznych jest istotna, ale równie istotne jest doświadczenie pedagogiczne badacza wynikające z praktyki. Może ono stanowić atut dla badacza, który może wtedy ustrzec się przed pułapkami w badaniach. Tekst uświadamia, że istnieje potrzeba identyfikowania owych pułapek, a ich unikanie może nadać właściwy sens wnioskom z badań.

Year

Volume

Pages

3-11

Physical description

Dates

published
2020-05-22

Contributors

References

Document Type

Publication order reference

Identifiers

YADDA identifier

bwmeta1.element.ceon.element-94672ce3-6753-3d8f-adb7-edf0ee6d0c28
JavaScript is turned off in your web browser. Turn it on to take full advantage of this site, then refresh the page.