Full-text resources of CEJSH and other databases are now available in the new Library of Science.
Visit https://bibliotekanauki.pl

PL EN


2019 | 57(15) | 7-37

Article title

Jak dzieci w wieku przedszkolnym uzasadniają użycie języka figuratywnego. Dane z badań z zastosowaniem Zadania Rozumienia Ironii (ZRI)

Content

Title variants

Languages of publication

Abstracts

PL
Celem opisanego badania było sprawdzenie, jak dzieci w wieku przedszkolnym uzasadniają stosowanie wypowiedzi ironicznych. W Zadaniu Rozumienia Ironii (ZRI), przystosowanym do badań małych dzieci, proszono osoby badane o wyjaśnienie użycia sześciu przykładów ironii werbalnej. Przebadano 231 cztero- (N = 77), pięcio- (N = 89) i sześciolatków (N = 65). Badania ujawniły, że wraz z wiekiem dzieci coraz częściej wskazują na dualność znaczenia wypowiedzi ironicznych. Dzieci młodsze poprzestają na zauważeniu rozbieżności znaczenia dosłownego i zamierzonego, podczas gdy sześciolatki odwołują się także do stanów wewnętrznych bohatera historyjki obrazkowej bądź wprowadzają ciekawe uzasadnienia metajęzykowe.

Year

Volume

Pages

7-37

Physical description

Dates

published
2019-07-18

Contributors

References

Document Type

Publication order reference

Identifiers

YADDA identifier

bwmeta1.element.ceon.element-d52b7937-b959-3839-9063-c029fd792af7
JavaScript is turned off in your web browser. Turn it on to take full advantage of this site, then refresh the page.