Full-text resources of CEJSH and other databases are now available in the new Library of Science.
Visit https://bibliotekanauki.pl

PL EN


2020 | 7(1) | 303-316

Article title

PRACA SOCJALNA W KONTEKŚCIE CYBERPRZEMOCY W ODNIESIENIU DO SŁOWACJI

Content

Title variants

Languages of publication

Abstracts

PL
Celem podjętego tematu jest analiza zjawiska cyberprzemocy w kontekście pracy socjalnej, problemów wiktymologicznych oraz analizy procesu nękania poprzez sieć Internet. Autorzy przedstawiają problem cyberprzemocy definicyjnie oraz z punktu widzenia międzynarodowych badaczy tej problematyki aby uwypuklić możliwość dyskusji na temat tworzenia zawodu pracownika socjalnego w środowisku szkolnym na Słowacji. Autorzy identyfikują uczestników cyberprzemocy, tj. agresora i ofiarę cyberprzemocy z perspektywy pracy socjalnej. W artykule ukazano negatywne konsekwencje cyberprzemocy na rozwój dzieci i młodzieży oraz sposoby społecznego zapobiegania cyberprzemocy. Obecnie posiadanie komputera i stałe połączenie z Internetem nie jest przywilejem. Każdy może korzystać z komputera, od dzieci, studentów i dorosłych po seniorów. Komputery są prawie wszędzie. Możliwości korzystania z Internetu stale się zwiększają. Dla wielu osób komputery stają się niezastąpione, niektóre osoby pracują przez Internet. Ostatnio sieci społecznościowe stają się coraz bardziej popularne, ludzie spotykają się w różnych wirtualnych grupach i dzielą się informacjami o sobie. Zwiększa to jednak ryzyko niewłaściwego wykorzystania powierzonych informacji, co może tworzyć różnego rodzaje niepożądane zjawiska, zwane cyberprzemocą. praca socjalna, pracownik socjalny, cyberprzemoc, agresor, ofiara, zapobieganie

Year

Volume

Pages

303-316

Physical description

Dates

published
2020-07-14

Contributors

References

Document Type

Publication order reference

Identifiers

YADDA identifier

bwmeta1.element.ceon.element-e38a6140-33d6-3600-bcd3-2116e91b6f08
JavaScript is turned off in your web browser. Turn it on to take full advantage of this site, then refresh the page.