Full-text resources of CEJSH and other databases are now available in the new Library of Science.
Visit https://bibliotekanauki.pl

PL EN


2018 | 23(3) | 93-102

Article title

Heurystyczna metoda jako wsparcie skutecznego uczenia się w ramach edukacji na rzecz zrównoważonego rozwoju

Content

Title variants

Languages of publication

Abstracts

PL
Przemiany gospodarcze i społeczne, jakie nastąpiły na Białorusi w ciągu ostatnich dziesięcioleci, doprowadziły do zmiany państwowego paradygmatu w edukacji, która polega na wzmocnieniu roli rozwoju osobistego i samorealizacji studentów. Przejście do nowych stosunków społeczno-ekonomicznych wiąże się z koniecznością rozwoju umiejętności przezwyciężania pojawiających się problemów i poszukiwania niestandardowych rozwiązań. Pojawia się zatem potrzeba rozwijania zdolności twórczych przyszłych specjalistów. Coraz większego znaczenia nabiera problem wolności wyboru i możliwość podejmowania samodzielnych decyzji w warunkach zachodzących zmian społecznych. W związku z tym innowacje w działalności edukacyjnej Grodzieńskiego Uniwersytetu Państwowego im. Janki Kupały mają na celu zmianę osobistej postawy, kształcenie umiejętności odpowiedzialnego i niezależnego podejmowania decyzji przez przyszłych specjalistów. Jedną z metod zwiększających aktywność studentów w procesie edukacji i prowadzących do niezależności intelektualnej jest heurystyczna metoda nauczania.

Year

Volume

Pages

93-102

Physical description

Dates

published
2019-09-27

Contributors

References

Document Type

Publication order reference

Identifiers

YADDA identifier

bwmeta1.element.ceon.element-fa45b8c2-4717-31ad-9d02-de6c53e766f3
JavaScript is turned off in your web browser. Turn it on to take full advantage of this site, then refresh the page.