Full-text resources of CEJSH and other databases are now available in the new Library of Science.
Visit https://bibliotekanauki.pl

PL EN


2016 | 7 | 3 | 157-162

Article title

Kompetencje wizualne w kształceniu informatycznym

Content

Title variants

EN
Visual competence in computer science education

Languages of publication

PL EN

Abstracts

PL
Umiejętności percepcji, interpretacji i tworzenia materiałów wizualnych, wszechobecnych w zdominowanej cyfrowo rzeczywistości, stały się w ostatnich czasach przedmiotem zainteresowania wielu badaczy. W artykule omówiono wybrane aspekty związane z edukacją informatyczną i kompetencjami wizualnymi.
EN
Skills of perception, interpretation and production of visual materials, ubiquitous in digitallydominated reality, have become lately a point of interest of many researchers. The article discusses some aspects of visual competence which are related to computer science education

Year

Volume

7

Issue

3

Pages

157-162

Physical description

Dates

published
2016

Contributors

References

  • Andrzejewska M., Stolińska A., Błasiak W., Rosiek R., Rożek B., Sajka M., Wcisło D. (2015), Eye-tracking Verification of the Strategy Used to Analyse Algorithms Expressed in a Flowchart and Pseudocode, „Interactive Learning Environments”, DOI: 10.1080/10494820.2015. 1073746.
  • Błaszak M. (2014), Kognitywistyczne konteksty edukacji [w:] G. Barabasz (red.), Metoda projektów w edukacji ponadpodstawowej (na przykładzie przedmiotów przyrodniczych), Poznań.
  • Herej S. (2014), Reakcja źrenicy jako wskaźnik przetwarzania informacji podczas wykonywania zadania emocjonalny n-back, „e-Polish Journal of Veterinary Ophthalmology” nr 1.
  • Jagodzińska M. (1991), Obraz w procesach poznania i uczenia się, Warszawa.
  • Kress G. (2007), Literacy in the New Media Age, New York.
  • Leszkowicz M. (2009), Komunikacja wizualna w materiałach dydaktycznych, „e-Mentor” nr 3(30).
  • Müller M.G. (2008), Visual Competence: A New Paradigm for Studying Visuals in the Social Sciences?, „Visual Studies” vol. 23, no. 2, DOI: 10.1080/14725860802276248.
  • Müller M.G. (2007), What is Visual Communication? Past and Future of an Emerging Field of Communication Research, „Studies in Communication Sciences” no. 7/2.
  • Ober J., Dylak J., Gryncewicz W., Przedpelska-Ober E. (2009), Sakkadometria – nowe możliwości oceny stanu czynnościowego ośrodkowego układu nerwowego, „Nauka” nr 4.
  • Ogonowska A. (2014), Stymulacja kompetencji wizualnych, „Wychowanie w Przedszkolu” nr 6.
  • Scanlan D.A. (1989), Structured Flowcharts Outperform Pseudocode: An Experimental Comparison, „IEEE Software” no. 6/5.
  • Szpilska M. (2006), Raport krajowy na temat stanu ‘wizualizacji uczenia się’ w Polsce, Radom.
  • Wieczorek-Tomaszewska M. (2014), Kompetencje wizualne w praktyce edukacyjnej, „Elektroniczne Czasopismo Biblioteki Głównej Uniwersytetu Pedagogicznego w Krakowie” nr 5.

Document Type

Publication order reference

Identifiers

YADDA identifier

bwmeta1.element.desklight-061e222b-d900-4eab-8930-f233015b6723
JavaScript is turned off in your web browser. Turn it on to take full advantage of this site, then refresh the page.