Intuition as a Factor Contributing to the Accuracy of Taken Decisions
Languages of publication
PLEN
Abstracts
PL
W artykule przedstawiono poglądy na temat znaczenia intuicji i jej definicje. Zaprezentowano rolę intuicji w procesie podejmowania decyzji.
EN
In the article views on the importance of intuition and its definitions were presented. The role of intuition in decision making process was explained.
Goldberg P. (1998), Różnorodność doświadczeń intuicyjnych, [w:] Agor W.H. (red.), Intuicja w organizacji, Kraków.
Harper S.C. (1998), Jak myślą menedżerowie wyższego szczebla, [w:] Agor W.H. (red.), Intuicja w organizacji, Kraków.
Jędrzejczyk W. (2013), Intuicja jako kompetencja menedżerska w teorii i praktyce zarządzania przedsiębiorstwem, Toruń.
Karwowski M. (2005), Konstelacje. Zdolności. Typy inteligencji a kreatywność, Kraków.
Kolańczyk A. (1991), Intuicyjność procesu przetwarzania informacji, Gdańsk.
Kolańczyk A. (2009), Trójczynnikowy model intuicji twórczej – niejawna samokontrola, uwaga ekstensywna i przewartościowanie znaczeń, [w:] Kozielecki J. (red.), Nowe idee w psychologii. Psychologia XXI wieku, Gdańsk.
Markowski E. (2012), Intuicja jako czynnik wspomagający proces podejmowania decyzji w warunkach ekstremalnych, [w:] Harasim W. (red.), Zarządzanie kapitałem intelektualnym w organizacji inteligentnej, Warszawa.
Motycka A. (2005), Rozum i intuicja w nauce, Warszawa.
Nosal C.S. (2002), Myślenie intuicyjne – fenomenologia i prawdopodobne mechanizmy, „Albo Albo. Problemy Psychologii i Kultury” nr 4.
Peirce P. (2001), Intuicja. Jak słuchać wskazówek wewnętrznego głos, Konstancin-Jeziorna.
Samuelson W.F., Marks S.G. (1998), Ekonomia menedżerska, Warszawa.