Bańka A., Jakość życia a jakość rozwoju. Społeczny kontekst płci, aktywności i rodziny, [w:] Psychologia jakości życia, red. Bańka A., Poznań, Wydawnictwo Stowarzyszenie Psychologia i Architektura, 2005
Belzyt-Sobczuk J., Biografia edukacyjna dorosłej osoby ociemniałej. Sukcesy i porażki – wydarzenia podgrzewające i ochładzające aspiracje edukacyjne (doniesienie z badań), [w:] Pedagogika specjalna – koncepcje i rzeczywistość, tom IV, red. Żółkowska T., Ramik-Mażewska I., Szczecin, Zapol, 2009
Boyd D., Bee H., Psychologia rozwoju człowieka, Poznań, Wydawnictwo Zysk i S-ka, 2008
Chrzanowska I., Pedagogika specjalna. Od tradycji do współczesności, Kraków, Impuls, 2015
Cierpiałowska T., Wyrównywanie szans studentów z niepełnosprawnością – potrzeby a rzeczywistość, [w:] Normalizacja środowisk życia osób niepełnosprawnych, red. Kosakowski Cz., Krause A., Olsztyn, Wydawnictwo UWM, 2005
Czerwińska K., Poczucie koherencji a poziom depresyjności u młodzieży z niepełnosprawnością wzrokową, [w:] Pedagogika specjalna – koncepcje i rzeczywistość, tom IV, red. Żółkowska T., Ramik-Mażewska I., Szczecin, Zapol, 2009
Czerwińska M., Osoba niedowidząca w społeczeństwie informatycznym – uwarunkowania i możliwości normalizacji, [w:] Normalizacja środowisk życia osób niepełnosprawnych, red. Kosakowski Cz., Krause A., Olsztyn, Wydawnictwo UWM, 2005
Ćwirynkało K., Dlaczego koniec edukacji jest początkiem integracji społecznej? Osoby dorosłe z niepełnosprawnością intelektualną w lokalnej przestrzeni, [w:] Człowiek z niepełnosprawnością w rezerwacie przestrzeni publicznej, red. Gajdzica Z., Kraków, Oficyna Wydawnicza „Impuls”, 2013
de Walden-Gałuszko K., Jakość życia – rozważania ogólne, [w:] Jakość życia w chorobie nowotworowej, red. de Walden-Gałuszko K., Majkowicz M., Gdańsk, Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego, 1994
Demetrio D., Edukacja dorosłych, [w:] Pedagogika tom 3, red. Śliwerski B., Gdańsk, Gdańskie Wydawnictwo Pedagogiczne, 2006
Dryżałowska G., Żuraw H., Sytuacja studentów niepełnosprawnych w polskich szkołach wyższych, [w:] Pomiędzy teorią a praktyką. Dyskursy pedagogiki specjalnej 5, red. Kosakowski Cz., Krause A., Przybyliński S., Olsztyn, Wydawnictwo UWM, 2006
Gajdzica Z., Kategorie sukcesów w opiniach nauczycieli klas integracyjnych jako przyczynek do poszukiwania koncepcji edukacji integracyjnej, Kraków, Oficyna Wydawnicza „Impuls”, 2013
Gunia G., Jakość życia studentów z niepełnosprawnością, [w:] Pedagogika specjalna – koncepcje i rzeczywistość, tom IV, red. Żółkowska T., Ramik-Mażewska I., Szczecin, Zapol, 2009
Kirenko J., Jakość życia w niepełnosprawności, [w:] Jakość życia osób niepełnosprawnych i nieprzystosowanych społecznie, red. Polak Z., Lublin, Wydawnictwo UMCS, 2006
Kosakowski Cz., Oblicza normalizacji warunków życia osób niepełnosprawnych – wielość spojrzeń, wielość problemów, [w:] Normalizacja środowisk życia osób niepełnosprawnych, red. Kosakowski Cz., Krause A., Olsztyn, Wydawnictwo UWM, 2005
Kowalik S., Jakość życia psychicznego, [w:] Jakość rozwoju a jakość życia, red. Derbis R., Częstochowa, 2000
Krause A., Współczesne paradygmaty pedagogiki specjalnej, Kraków, Impuls, 2010
Nosarzewska S., Wójcik M., Funkcjonowanie studentów niepełnosprawnych – założenia i rzeczywistość. Wielopłaszczyznowość wsparcia społecznego studentów niepełnosprawnych, [w:] Pedagogika specjalna – koncepcje i rzeczywistość, tom IV, red. Żółkowska T., Ramik-Mażewska I., Szczecin, Zapol, 2009
Okła W., Steuden S., Wprowadzenie w problematykę jakości życia, [w:] Jakość życia w chorobie, red. Steuden S., Okła W., Lublin, Wydawnictwo KUL, 2006
Oleś P., Jakość życia w zdrowiu i chorobie, [w:] Jak świata mniej widzę: Zaburzenia widzenia a jakość życia, red. Oleś P., Steuden S., Toczołowski J., Lublin, Towarzystwo Naukowe KUL, 2002
Oleś P. K., Psychologia człowieka dorosłego. Ciągłość – zmiana – integracja, Warszawa, Wydawnictwo Naukowe PWN, 2015
Olszewski S., Parys K., Trojańska M., Przestrzenie życia osób z niepełnosprawnością, Kraków, Wydawnictwo Naukowe UP, 2012
Rzedzicka K. D., Ludzie z niepełnosprawnością a uniwersytet – niektóre dylematy, [w:] Pomiędzy teorią a praktyką. Dyskursy pedagogiki specjalnej 5, red. Kosakowski Cz., Krause A., Przybyliński S., Olsztyn, Wydawnictwo UWM, 2006
Sadowska S., Rekonstrukcja stanowisk wobec badania jakości życia jako przyczynek do wypracowania podejścia badawczego jakości życia osób niepełnosprawnych w pedagogice, [w:] Pomiędzy teorią a praktyką. Dyskursy pedagogiki specjalnej 5, red. Kosakowski Cz., Krause A., Przybyliński S., Olsztyn, Wydawnictwo UWM, 2006
Szkoły wyższe i ich finanse w 2015 roku, GUS, Warszawa, 2016, www.stat.gov.pl/download/gfx/.../pl/.../5488/.../szkoly_wyzsze_i_ich_finanse_w_2015_r.p, [dostęp: 21.10.2018]
Wojciechowska J., Okres wczesnej dorosłości. Jak rozpoznać ryzyko i jak pomagać, [w:] Psychologiczne portrety człowieka, red. Brzezińska A. I., Sopot, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2013
Zawiślak A., Teoretyczne dylematy dotyczące uwzględniania subiektywnych aspektów jakości życia osób z niepełnosprawnością intelektualną, [w:] Pomiędzy teorią a praktyką. Dyskursy pedagogiki specjalnej. Tom V, red. Kosakowski Cz., Krause A., Przybyliński S., Olsztyn, 2006
Ziółkowska B., Okres wczesnej dorosłości. Jak rozpoznać potencjał młodych dorosłych, [w:] Psychologiczne portrety człowieka, red. Brzezińska A. I., Sopot, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2013