PL
Celem artykułu jest przedstawienie istoty growth hackingu, jako alternatywy dla tradycyjnego mo-delu marketingu oraz prezentacja tej koncepcji w zarządzaniu przedsiębiorstwami w fazie startowej. W artykule zostało opisane pojęcie marketingu i ewolucja zarządzania marketingiem, a także idea growth hackingu, jego etapy oraz wskaźniki. Artykuł uwypukla różnicę pomiędzy tradycyjnym mode-lem marketingu, a growth hackingiem. W dalszej części zaprezentowano dane dotyczące start-upów oraz przykłady wykorzystania growth hackingu w początkujących biznesach. Na końcu uwzględniono także polski rynek oraz firmy na nim działające.
EN
The main objective of the article is to present growth hacking as an alternative for traditional mar-keting model and to present this conception in management of businesses which are in early-growth stage. It presents a core of marketing and an evolution of marketing management. An important point is the essence of growth hacking, its phases and rates. The article emphasises the differences between traditional marketing model and growth hacking. The core and the examples of start-up are discussed too. To sum up the article present a Polish market and start-ups which develop on this market.