Full-text resources of CEJSH and other databases are now available in the new Library of Science.
Visit https://bibliotekanauki.pl

PL EN


2017 | 8 | 4 | 72-77

Article title

O przygotowaniu do nauczania matematyki wczesnoszkolnej – krytycznie

Authors

Content

Title variants

On Preparing for Teaching Early School Math – Critically

Languages of publication

PL EN

Abstracts

PL
Zestawienie sposobów przygotowania nauczycieli do prowadzenia zajęć z edukacji matematycznej prowadzone w Polsce oraz w Czechach (Praga) wyraźnie wskazuje na nasze niedostatki. Z drugiej strony sugeruje, w jakim kierunku powinny pójść zmiany.
A juxtaposition the teachers’ preparation to conducting mathematical education in Poland and in the Czech Republic (Prague) clearly indicates our shortcomings. On the other hand it suggests the direction of changing.

Year

Volume

8

Issue

4

Pages

72-77

Physical description

Dates

published
2017

Contributors

author
  • Uniwersytet Rzeszowski, Wydział Ekonomii

References

  • Gruszczyk-Kolczyńska, E., Zielińska, E. (2005). Wspomaganie dzieci w rozwoju do skupienia uwagi i zapamiętaniu. Warszawa: WSiP.
  • file:///C:/Users/ok/Downloads/Tok2017-18-3Z-I-IIIlata%20stac.pdf (9.2017).
  • Gruszczyk-Kolczyńska, E., Zielińska, E. (2015). Dziecięca matematyka – dwadzieścia lat później. Książka dla rodziców i nauczycieli starszych przedszkolaków. Kraków: Bliżej Przedszkola.
  • http://www.wp.ajd.czest.pl/p,102,toki-studiow (9.2017).
  • Ministerstwo Edukacji Narodowej, ORE (2017); Podstawa programowa kształcenia ogólnego, z komentarzem. Szkoła Podstawowa. Matematyka, s. 5–6. Pobrane z: https://www.ore.edu.pl/ nowa-podstawa-programowa/MATEMATYKA,%20INFORMATYKA/Podstawa%20progra-mowa%20kszta%C5%82cenia%20og%C3%B3lnego%20z%20komentarzem.%20Szko%C5% 82a%20podstawowa,%20matematyka.pdf (9.2017)

Document Type

Publication order reference

Identifiers

YADDA identifier

bwmeta1.element.desklight-0e26a655-f947-41ef-88fe-2950a57b589f
JavaScript is turned off in your web browser. Turn it on to take full advantage of this site, then refresh the page.