Centrum Metodyczne Nauczania Języka i Kultury Polskiej w Drohobyczu
References
Garncarek P., 1997, Świat języka polskiego oczami cudzoziemców, Warszawa.
Grossman E., 2000, Historia literatury czy literatura? Problemy nauczania dziewiętnastowiecznej literatury polskiej studentów obcokrajowców na poziomie średnio zaawansowanym, w: Acta Universitatis Lodziensis. Kształcenie polonistyczne cudzoziemców, nr 10, Łódź.
Hall E.T., 2001, Poza kulturą, Warszawa.
Komorowska H., 1996, Nowe tendencje w pracach programowych Rady Europy. Koncepcja celów nauczania języka obcego, „Języki Obce w Szkole”, nr 2.
Kowalikowa J., 1992, Składniki polonistycznego kształcenia cudzoziemców w nauczaniu języka polskiego na uniwersytecie zagranicznym, w: Acta Universitatis Lodziensis. Kształcenie polonistyczne cudzoziemców, nr 4, Łódź.
Kowalikowa J., 2000, Studia polskie — problemy modelowania i dydaktyki, „Przegląd Polonijny”, nr 1.
Kryżan-Stanojević B., 2000, „Gry językowe” w nauczaniu języka obcego na studiach filologicznych, w: Acta Universitatis Lodziensis. Kształcenie polonistyczne cudzoziemców, nr 10, Łódź.
Martyniuk W., 1993, Inwentarz intencjonalno-pojęciowy i tematyczny do nauczania języka polskiego jako obcego na poziomie podstawowym (progowym), w: Miodunka W., red., Programy nauczania języka polskiego jako obcego. Opracowane przez Komisję Ekspertów Ministerstwa Edukacji Narodowej, Kraków.
Martyniuk W., red., Opis poziomów zaawansowania dla potrzeb certyfikacji znajomości języka polskiego jako obcego. Projekt, 2001, MEN, Komisja ds. Certyfikacji Znajomości Języka Polskiego jako Obcego MEN, Warszawa 2001.
Michowicz J., 1987, Główne ogniwa dydaktyczne w procesie nauczania języka polskiego jako obcego, w: Mączyński J., Michowicz J., red., Kształcenie polonistyczne cudzoziemców. Studia i materiały, Łódź.
Miodunka W., 1993a, Program gramatyczno-syntaktyczny w nauczaniu języka polskiego jako obcego, w: Miodunka W., red., Programy nauczania języka polskiego jako obcego. Opracowane przez Komisję Ekspertów Ministerstwa Edukacji Narodowej, Kraków.
Miodunka W., 1993b, red., Programy nauczania języka polskiego jako obcego. Opracowane przez Komisję Ekspertów Ministerstwa Edukacji Narodowej, Kraków.
Opis poziomów kompetencji językowej dla potrzeb certyfikacji znajomości języka polskiego jako obcego, 2000, Materiały robocze nr 4/2000, MEN, Komisja ds. Certyfikacji Znajomości Języka Polskiego jako Obcego, Warszawa.
Projekt opisu poziomów kompetencji językowej dla potrzeb certyfikacji znajomości języka polskiego jako obcego, 1999, Materiały robocze nr 4/99, MEN, Komisja ds. Certyfikacji Znajomości Języka Polskiego jako Obcego, Warszawa.
Skalska A., 2002, Sprawozdanie z konferencji „Obcokrajowców uczenie Polski” — Kraków, 29 czerwca 1999, w: Acta Universitatis Lodziensis. Kształcenie polonistyczne cudzoziemców, nr 12, Łódź.
[Standardy] Państwowe Egzaminy Certyfikatowe z Języka Polskiego jako Obcego. Standardy wymagań egzaminacyjnych, 2003, Państwowa Komisja Poświadczania Znajomości Języka Polskiego jako Obcego. MENiS, Warszawa.
Zarzycka G., 2000, Dialog międzykulturowy. Teoria oraz opis komunikowania się cudzoziemców przyswajających język polski, Łódź.
Zarzycka G., 2002, Jak w Krakowie chrząszcz brzmi w trzcinie, w: Acta Universitatis Lodziensis. Kształcenie polonistyczne cudzoziemców, nr 12, Łódź.
Żmijewska H., 1983, Elementy realioznawcze w nauce języków obcych, Warszawa.