Full-text resources of CEJSH and other databases are now available in the new Library of Science.
Visit https://bibliotekanauki.pl

PL EN


2017 | 1 | 93-100

Article title

Plants growing on wastes? Classes scenario based on household wastes

Selected contents from this journal

Title variants

Languages of publication

EN

Abstracts

EN
„Responsible consumption and production”, „climatic action”, „life below water” and „life on land” – these four issues are only few examples of the sustainable development goals [Sustainable Development – Knowledge Platform] (https://sustainabledevelopment.un.org). To achieve them, however, one should take into consideration another goal – this is namely „quality education”. There is a need to support the process of teaching with practical experiences to awaken the curiosity. In the face of great anthropopression, here we suggest a classes scenario for the primary school students.

Year

Issue

1

Pages

93-100

Physical description

Contributors

  • Faculty of Biological Sciences, University of Zielona Góra, Poland
  • Żywa Edukacja
  • Faculty of Biological Sciences, University of Zielona Góra
  • Zielony Adres

References

  • Falkiewicz-Szult M (2014). Environmental education of children in early education from the perspective of modern challenges and threats. The work in a nursery school in aid of sustainable development. General and Professional Education 2/2014: 15-22.
  • Jambeck JR, Geyer R, Wilcox Ch, Siegler TR, Perryman M, Andrady A, Narayan R, Law KL (2015). Plastic waste inputs from land into the ocean. Science 347: 768-771.
  • Kolenda K, Kurczaba K, Kulesza M (2015). Zaśmiecanie środowiska jako śmiertelne zagrożenie dla drobnej fauny. Przegląd Przyrodniczy 26(2): 53-62.
  • Lelonek M (1984). Kształtowanie pojęć z przyrody nieożywionej w nauczaniu początkowym. Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne. Warszawa 136 stron.
  • Maclvor JS, Moore AE (2013). Bees collect polyurethane and polyethylene plastics as novel nest materials. Ecosphere 4(12): 1-6.
  • Męczkowska T, Rychterówna S (1923). Metodyka przyrodoznawstwa. Wskazówki praktyczne dla nauczycieli seminarjów, szkół powszechnych i średnich. Wydawnictwo M. Arcta. Warszawa, 214 stron.
  • Möller K (2016). Compost and digestates from urban organic wastes. 12 stron. https://shop.fibl.org/fileadmin/documents/shop/1699-compost-and-digestates.pdf (dost. 25.02.2017)
  • Pawul M, Sobczyk W (2011). Edukacja ekologiczna w zakresie gospodarki odpadami jako narzędzie realizacji zrównoważonego rozwoju. Problemy ekorozwoju 6(1), 147-156.
  • Pilichowski S, Tokarska-Osyczka A (2016). Long-lasting environmental project for classes. Edukacja Biologiczna i Środowiskowa 56: 82-87.
  • Pinto MBLC, Siciliano S, Di Beneditto APM (2007). Stomach contents of the magellanic penguin Spheniscus magellanicus from the northern distribution limit on the Atlantic coast of Brazil. Marine Ornithology 35: 77-78.
  • PlasticsEurope (2016). Tworzywa sztuczne – fakty 2016. PDF: http://www.plasticseurope.pl/cust/documentrequest.aspx?DocID=68256 (dostęp 22.02.2017).
  • Prasad M (2013). A literature review on the availability of phosphorus from compost in relation to the nitrate regulations SI378 of 2006. Small scale study report prepared for the Environmental Protection Agency by Cre-composting Association of Ireland, STRIVE-program, Republic of Ireland. 32 strony. http://www.cre.ie/web/wp-content/uploads/2010/12/Phosphorus-Review.pdf (dostęp 25.02.2017)
  • Sergio F, Blas J, Blanco G, Tanferna A, Lopez L, Lemus JA, Hiraldo F (2011). Raptor nest decorations are a reliable threat against conspecifics. Science 331: 327-330.
  • Stawiński W (2000). Metody projektów. Strony 141-142. W: Stawiński W (red) (2000). Dydaktyka biologii i ochrony środowiska. PWN, Warszawa-Poznań, 546 stron.
  • Urząd Statystyczny w Katowicach (Żurek I, Balas A, Molenda A, Nowicka J, Panasiuk E, Przybyła M, Zatońska H. (2015). Wskaźniki zrównoważonego rozwoju Polski. Katowice, 344 strony.
  • Wilcox Ch, Van Sebille E, Hardesty BD (2015). Threat of plastic pollution to seabirds is global, pervasive, and increasing. Proceedings of the National Academy of Sciences of the United States of America 112(38): 11899-11904.

Document Type

Publication order reference

Identifiers

YADDA identifier

bwmeta1.element.desklight-18b6b44e-48e8-4df2-afd5-451f785633b7
JavaScript is turned off in your web browser. Turn it on to take full advantage of this site, then refresh the page.