Full-text resources of CEJSH and other databases are now available in the new Library of Science.
Visit https://bibliotekanauki.pl

PL EN


2019 | 10 | 3 | 262-267

Article title

Fotowoltaika w kształceniu studentów kierunków inżynierskich

Content

Title variants

EN
Photovoltaic in the Education of Engineering Studies

Conference

Edukacja-Technika-Informatyka

Languages of publication

PL EN

Abstracts

PL
W artykule omówiono zagadnienia dotyczące badań ogniw fotowoltaicznych oraz wpływu natężenia światła oraz temperatury otoczenia na generowane napięcie i natężenie z fotoogniw. W badaniu wykorzystano komercyjne ogniwo fotowoltaiczne i innowacyjną fotowoltaiczną szybę zespoloną.
EN
The article discusses issues related to photovoltaic cell research and the influence of various factors such as light intensity and ambient temperature on generated voltage and photovoltaic current. During the research traditional and the innovative photovoltaic cell has been used.

Year

Volume

10

Issue

3

Pages

262-267

Physical description

Dates

published
2019

Contributors

  • ORCID: 0000-0001-8896-3335, doktor inżynier, Uniwersytet Rzeszowski, Uniwersyteckie Centrum Dydaktyczne, Mikroelektroniki i Nanotechnologii, Polska
author
  • nżynier, Uniwersytet Rzeszowski, Wydział Matematyczno-Przyrodniczy, Katedra Mechatroniki i Automatyki, Polska
  • Student, Uniwersytet Rzeszowski, Wydział Matematyczno-Przyrodniczy, Katedra Mechatroniki i Automatyki, Polska

References

  • Górecki, K., Krac, E., Iwan, A., Boharewicz, B., Tazbir, I. (2015). Wpływ temperatury na charakterystyki fotoogniwapolimerowego na bazie P3HT:PCBM. Przegląd Elektrotechniczny, 91, 9, 33–35.
  • Panek, P. (2011). Fotowoltaika polska. Elektronika, 6, 69–94.
  • Rashid, M. (2007). Power Electronic Handbook. Cambridge: Academic Press Elsevier.

Document Type

Publication order reference

Identifiers

YADDA identifier

bwmeta1.element.desklight-1b664fc7-6f5a-40fb-8d03-cecf576cefae
JavaScript is turned off in your web browser. Turn it on to take full advantage of this site, then refresh the page.