Full-text resources of CEJSH and other databases are now available in the new Library of Science.
Visit https://bibliotekanauki.pl

PL EN


2014 | 5 | 1 | 249-254

Article title

Grywalizacja w edukacji i szkoleniu pracowników

Authors

Content

Title variants

EN
Gamification in education and training of employees

Languages of publication

PL EN

Abstracts

PL
Koncepcja grywalizacji wykorzystywana jest od wielu lat w organizacjach biznesowych. Istotną przyczyną jej popularności jest związek z zabawą, co oznacza, że dla osoby uczącej się działania w niej podejmowane są nie tylko pożyteczne, ale także przyjemne, a przez to bardziej motywujące. Celem artykułu jest wykazanie możliwości zastosowania grywalizacji jako innowacyjnej metody w edukacji szkolnej i akademickiej oraz w rozwoju kompetencji pracowników przedsiębiorstw
EN
The concept of gamification is used for many years in business organizations. The important reason for its popularity is its relationship with the fun, what means that activities undertaken by the learner are not only useful, but also enjoyable, and therefore more motivating. The purpose of this article is to demonstrate the possibility of gamification use as an innovative method in school and academic education as well as skills development of enterprise employees.

Year

Volume

5

Issue

1

Pages

249-254

Physical description

Dates

published
2014

Contributors

author

References

  • ALK – Akademia Leona Koźmińskiego (2014), Jednostki organizacyjne uczelni, http://www.kozminski. edu.pl/pl/o-uczelni/jednostki-organizacyjne-uczelni/
  • Barta M. (2013), Start game! – grywalizacja, chwilowa moda czy skuteczne narzędzie HRM? HR Standard, http://hrstandard.pl/2013/03/15/start-game-grywalizacja-chwilowa-moda-czyskuteczne- narzedzie-hrm/#more-24396 (07.04.2014).
  • Bołtuć M., Bołtuć P. (2004), Inne spojrzenie na nauczanie w oparciu o gry, „E-mentor”, nr 2(4).
  • Enterprise Gamification (2013), Wspólne granie to świetna metoda nauczania, http://grywalizacja24.pl/ wspolne-granie-to-swietna-metoda-nauczania/ (05.04.2014).
  • Enterprise Gamification (2014), http://grywalizacja24.pl/definicje/ (05.04.2014).
  • HR Standard (2014), Raport: 10 trendów w rozwoju pracowników w roku 2014 według House of Skills, http://hrstandard.pl/2014/01/17/raport-10-trendow-w-rozwoju-pracownikow-w-roku- 2014-wedlug-house-of-skills/
  • Khan Academy (2014), O akademii, http://www.edukacjaprzyszlosci.pl/o-akademii.html (14.04.2014).
  • Margulis L. (2005), Gry w wirtualnym środowisku nauczania, „E-mentor”, nr 1(8).
  • Niewęgłowski M. (2012), Gamification: na zdrowie, dla społeczeństwa i lepszej pracy, GIT Raport Game Industry Trends, Nowy Marketing.
  • Surdyk A. (2008), Edukacyjna funkcja gier w dobie „cywilizacji zabawy”„Homo communicativus”, 3(5).
  • Zichermann G., Cunningham Ch. (2011), Gamification by Design. Implementing Game Mechanics in Web and Mobile Apps, O’Reilly Media, Inc. Sebastopol

Document Type

Publication order reference

Identifiers

ISSN
2080-9069

YADDA identifier

bwmeta1.element.desklight-1d91a8f0-9c5a-4fb6-8d92-ad8d5592fa98
JavaScript is turned off in your web browser. Turn it on to take full advantage of this site, then refresh the page.