PL
W warunkach umiędzynarodowienia handlu i nasilającej się konkurencji rośnie znaczenie działań zwiększających efektywność działalności handlowej, wśród których szczególne miejsce przypada kształtowaniu marż oraz właściwej gospodarce zapasami1. Choć oba działania są ważnymi wyznacznikami konkurencyjności przedsiębiorstwa handlowego, są niedoceniane zwłaszcza przez właścicieli małych, niezależnych przedsiębiorstw detalicznych. Celem niniejszego artykułu jest pokazanie, jak duży potencjał tkwi w polityce marż przedsiębiorstwa handlowego i jakie groźne następstwa dla sytuacji ekonomicznej przedsiębiorstwa detalicznego (aż do bankructwa włącznie) mogą przynieść błędy popełnione w sferach zakupu i gospodarowania zapasami.
EN
In her article, the author presented how the results achieved by retailing enterprises depend on the policy of their margins and what dangerous consequences for the economic situation of trade enterprises (as far as bankruptcy including) may the errors committed in the spheres of stock purchasing and managing bring about.
RU
В статье автор представляет, каким образом результаты, достигнутые предприятиями розничной торговли, зависят от политики их марж и какие опасные последствия для экономического положения торговых предпритиятий (вплоть до банкротства) могут принести ошибки, допущенные в сферах закупки и хозяйствования запасами.