Full-text resources of CEJSH and other databases are now available in the new Library of Science.
Visit https://bibliotekanauki.pl

PL EN


Journal

2014 | 12 | (2)23 | 313-326

Article title

Antyklerykalizm x.0 - komunikacje w mediach społecznościowych na przykładzie ASZ Dziennik i Antykleryk

Authors

Selected contents from this journal

Title variants

EN
Anti-Catholicism x.0 (communication schemes in selected profiles and discussions of Polish users of Facebook)

Languages of publication

PL EN

Abstracts

EN
The article presents the main problems of the dynamic development in social media. Alongside the obvious economic or social changes, the author also analyzes the increasing thinking about the Internet as a tool for building, managing and exchanging opinions. Two examples presented in the paper explain the issues related to evaluating the activities of the church(as an institution) to which high public confidence is only a declaration nowadays. Well-known opinions, built on ironic comments (memes) are examples of interesting communication patterns approach ingus to answer the key question: who are the authors?

Journal

Year

Volume

12

Issue

Pages

313-326

Physical description

Contributors

author
  • Akademia Techniczno-Humanistyczna w Bielsku-Białej, Wydział Humanistyczno-Społeczny, ul. Willowa 2, 43-300 Bielsko-Biała

References

  • M. Kamińska, Niecne memy. Dwanaście wykładów o kulturze internetu, Poznań 2011.
  • M. Fleischer, Typologia komunikacji, Łódź 2012.
  • M. Fleischer, Notatki, Wrocław 2013.
  • T. O’Reilly, What is WEB 2.0? Design Patterns and Business Models for the Next Generation of Software, http://www.oreillynet.com/pub/a/oreilly/tim/news/2005/09/30/what-is-web-20.html [dostęp: 02.02.2015].
  • T. Bielak, Opcje odbioru, Bielsko-Biała 2012.
  • N. Bilton, Study Finds Being Ignored on Facebook May Lower Self-Esteem, „The New York Times” 12.05.2014.
  • E. Bailyn, Przechytrzyć social media, przeł. M. Najman, Gliwice 2013.
  • A.M. Kaplan, M. Haenlein, Users of the world, unite! The challenges and opportunities of social media, „Business Horizons” 2010, no 1, M. Sadowski, Rewolucja social media, Gliwice 2013.
  • http://mediapolisinteractive.pl/index.php/2012/07/10/hortex-wierzy-w-potencjal-fanow/ [dostęp: 20.01.2015].
  • D. Boyd, It’s complicated. The social lives of networked teens, New Heaven/London 2013.
  • D. de Kerckhove, Inteligencja otwarta. Narodziny społeczeństwa otwartego, przeł. A. Hildebrandt, R. Glegoła, Warszawa 2001.
  • A. Maj, Paratekstualność, cyborgizacja komunikacji i telefonia mobilna. Konteksty antropologii mediów, [w:] Pogranicza audiowizualności. Parateksty kina, telewizji i nowych mediów, red. A. Gwóźdź, Kraków 2010.
  • https://aszdziennik.wordpress.com/2011/08/21/znany-publicysta-„faktu”-cytuje-„aszdziennik”-nazywa-sie-lukasz-warzecha/ [dostęp: 02.02.2015].
  • https://aszdziennik.wordpress.com/2013/11/11/to-tecza-zaczela-na-monitoringu-widac-jak-zaczepia-kobiete-a-kibice-ruszaja-na-pomoc/ [dostęp: 02.02.2015]
  • T. Piekot, Werbalizacja i wizualizacja w dyskursie wiadomości prasowych, [w:] Ikoniczność znaku: słowo – przedmiot – obraz – gest, red. E. Tabakowska, Kraków 2006.
  • T. Bielak, W pogoni za fiołkiem – wędrujące obrazy, [w:] Góry i wędrowanie. Prace ofiarowane Profesorowi Tomaszowi Stępniowi, red. J. Pacuła, Bielsko-Biała 2014, s. 145-154.
  • http://www.spidersweb.pl/2014/02/aszdziennik-ten-serwis-robi-prawdziwa-furore-w-polskim-internecie-na-zmyslonych-newsach-rozmawiamy-z-jego-tworca.html [dostęp: 02.02.2015].
  • https://www.facebook.com/Antykleryk/info?tab=page_info [dostęp: 02.02.2015].

Document Type

Publication order reference

Identifiers

YADDA identifier

bwmeta1.element.desklight-20c1df63-1201-42e7-8c74-70672351cac8
JavaScript is turned off in your web browser. Turn it on to take full advantage of this site, then refresh the page.