Full-text resources of CEJSH and other databases are now available in the new Library of Science.
Visit https://bibliotekanauki.pl

PL EN


2014 | 183 cz 2 | 185-196

Article title

Innowacyjne sposoby wykorzystania mediów społecznościowych w komunikacji wewnętrznej i zewnętrznej organizacji

Content

Title variants

EN
Innovative Ways of Employing Social Media in Internal and External Communication in an Organization

Languages of publication

PL

Abstracts

EN
Social media has become one of the most important communication tools. Their potential can be used to create communication processes within the organization, but also to support external communication, especially with customers. Given the variety of these tools and their high usability, social media is an attractive form of communication for young customers and employees.

Year

Volume

Pages

185-196

Physical description

Contributors

References

  • Dunn B.J.: Best Buy's CEO on Learning to Love Social Media. "Harvard Business Review" 2010, December.
  • Fabjaniak-Czerniak K.: Internetowe media społecznościowe jako narzędzie public relations. W: Zarządzanie w sytuacjach kryzysowych niepewności. Red. K. Kubiak. Wyższa Szkoła Promocji, Warszawa 2012.
  • GlobalWebIndex Research Shows Social Media tops B2B Influences. http://chinwag.com/ blogs/chinwag-staff/globalwebindex-research-shows-social-media-tops-b2binfluences (grudzień 2011).
  • Kutera R., Łysik Ł.: Wpływ mediów społecznościowych na kształt wewnętrznych procesów komunikacyjnych w przedsiębiorstwie. W: Systemy inteligencji biznesowej jako przedmiot badań ekonomicznych. Uniwersytet Ekonomiczny, Katowice 2012.
  • Li C., Bernoff J.: Marketing technologii społecznych. MT Biznes, Warszawa 2009.
  • Patrzałek W.: Zachowania podmiotów w warunkach globalizacji rynków. Wydawnictwo Scholar, Warszawa 2011.
  • Piskorski M.J.: Social Strategies That Work. "Harvard Business Review" 2011, November.
  • Prahalad C.K., Ramaswamy V.: Przyszłość konkurencji. PWE, Warszawa 2011.
  • Stopczyński B.: Wykorzystanie mediów społecznościowych w przedsiębiorstwach rodzinnych. W: Przedsiębiorczość i zarządzanie. Łódź 2012, t. XIII, z. 8.

Document Type

Publication order reference

Identifiers

ISSN
2083-8611

YADDA identifier

bwmeta1.element.desklight-21506b06-fb99-4375-bf45-c8f8987f5e2b
JavaScript is turned off in your web browser. Turn it on to take full advantage of this site, then refresh the page.