Full-text resources of CEJSH and other databases are now available in the new Library of Science.
Visit https://bibliotekanauki.pl

PL EN


2018 | 53 | 227-237

Article title

The presence of public institutions in social networks

Content

Title variants

PL
Obecność instytucji publicznych w sieciach społecznościowych

Languages of publication

EN

Abstracts

EN
The ICT tools affect many aspects of daily life as well as on the functioning of public institutions that could not ignore them in their activities. Many applications have been implemented, both to facilitate the organization of work in public institutions, as well as to allow using of new communication channels with citizens. A variety of new services were made available on-line, but their low usage resulted in the need to find tools for closer interaction with potential customers of e-government. Both the public administration as well as cultural institutions should use new communication channels with their customers, remembering the risks associated with the procedures. Therefore, the article discusses profile examples on popular social networks created by tax administrations and museums in selected countries. The aim of the article is to analyze the behavior of public institutions in SM from the comparative and international point of view.
PL
Narzędzia ICT wpływają na wiele aspektów codziennego życia, również na funkcjonowanie instytucji publicznych, które nie mogły pominąć ich w swojej działalności. Wdrożono wiele aplikacji zarówno ułatwiających organizację pracy w instytucjach publicznych, jak i pozwalających na użycie nowych kanałów komunikacji z obywatelami. Przygotowano ofertę nowych usług dostępnych online, ale ich niewielkie użycie spowodowało potrzebę szukania narzędzi ściślejszej interakcji z potencjalnymi klientami e-administracji. Zarówno administracja publiczna, jak instytucje kulturalne powinny wykorzystywać nowy sposób komunikacji ze swoimi klientami, pamiętając o zagrożeniach związanych z nowym sposobem działania. W artykule omówiono przykłady wykorzystania profilu na najpopularniejszych portalach społecznościowych przez administracje skarbowe i muzea w wybranych krajach świata. Celem artykułu jest analiza zachowań instytucji publicznych w sieciach społecznościowych w ujęciu porównawczym i międzynarodowym

Contributors

  • Department of Computer Science, Management Faculty University of Lodz
  • Institute of Information Systems and Digital Economy, Collegium of Economic Analysis Warsaw School of Economics

References

  • Alam S.L., Campbell J., Lucas R., 2011, Using SM in government: the Australian taxation office e-tax Facebook page [in:] Dependable, Autonomic and Secure Computing (DASC), IEEE pp. 1002–1009, http://dx.doi.org/10.1109/DASC.2011.165.
  • Armstrong G., Kotler Ph., 2012, Marketing. Wprowadzenie, Oficyna Wolters Kluwer, Warszawa.
  • Gao H., Barbier G., Goolsby R., 2011, Harnessing the Crowdsourcing Power of SM for Disaster Relief, „IEEE Intelligent Systems” 26 (3), pp. 10–14, http://dx.doi. org/10.1109/MIS.2011.52.
  • Grøn S., Hansen L., Mouritzen M.H., 2013, Dos and don’ts on facebook across museums [in:] NODEM.
  • Horváth G., 2014, From Museum Walls to Facebook Walls. A new public space for art, [in:] Ten Years of Facebook. The Third Argumentor Conference, Oradea.
  • Kemp S., 2016, Digital in 2016, http://wearesocial.com/uk/special-reports/digital-in-2016.
  • Kowalczyk-Anioł J., Papińska-Kacperek J., 2015, Wykorzystanie mediów elektronicznych w turystyce kulturowej na przykładzie muzeów i miejskich aplikacji mobilnych, „Turystyka Kulturowa”, nr 5.
  • OECD, 2011, SM Technologies and Tax Administration.
  • OECD, 2011, Tax Administration in OECD and Selected Non-OECD Countries: Comparative Information Series.
  • Panagiotopoulos P., Bigdeli A. Z., Sams S., 2014, Citizen-government collaboration on SM: The case of Twitter in the 2011 riots in England, “Government Information Quarterly” Vol. 31, Issue 3.
  • Papińska-Kacperek J. 2013, E-Tourism Serivces in Polish Tourists’ Opinions, „Problems of Management in the 21st Century”, 7.
  • Papińska-Kacperek J., Polańska K., 2016, Instytucje publiczne w mediach społecznościowych na przykładzie portalu Facebook w ujęciu międzynarodowym, „Media Management”, No. 2 (in print).
  • UN, 2014, E-Government Survey 2014: E-Government for the Future We Want.
  • Wong A.S., 2011, Ethical issues of SM in museums: a case study, “Museum Management and Curatorship”, 26(2), pp. 97–112, http://dx.doi.org/10.1080/09647775.2011.566710.

Document Type

Publication order reference

Identifiers

YADDA identifier

bwmeta1.element.desklight-226baa22-cbb0-49c8-a3f8-8e5b766f6a84
JavaScript is turned off in your web browser. Turn it on to take full advantage of this site, then refresh the page.