Full-text resources of CEJSH and other databases are now available in the new Library of Science.
Visit https://bibliotekanauki.pl

PL EN


2013 | 2 | 15-26

Article title

Czy Akademia Khana zrewolucjonizuje także polską edukację?

Content

Title variants

Languages of publication

PL EN

Abstracts

EN
The article introduces Salman Khan’s deschooling concept and encourages further reflection on the opic. The idea of education that supports students who experience problems in traditional schools was conceived by Khan in 2004, when he was looking for a method that would protect children against the negative influence of the toxic school environment. This activity resulted in the creation of the foundations of Khan’s system, which is primarily based on online tiution directed at talented students. However, the Author’s considerations on Khan Academy are only a starting point for his wider reflection on the future of schools in the changing world.

Keywords

Contributors

  • Akademia Pedagogiki Specjalnej im. M. Grzegorzewskiej w Warszawie

References

  • Amselle J.Z., Aime M. (2001), Wszyscy jesteśmy mieszkańcami, „Forum”, nr 32.
  • Hentig H. (1993), Die Schule neu denken. Eine Übung in praktischer Vernunft, Carl Hanser Verlag, München – Wien.
  • Holt J. (1974), Freiheit ist mehr. Von den Grenzen schulischer Erziehung („Freedom and Beyond” 1972), Aus dem Amerikanischen übersetzt von Manfred Liedtke, Otto Meier Verlag, Ravensburg.
  • Illich I. (1976), Społeczeństwo bez szkoły, PIW, Warszawa.
  • Illich I. (1994), Celebrowanie świadomości, tłum. A. Gomola, Dom Wydawniczy REBIS, Poznań.
  • Khan S. (2013), Akademia Khana. Szkoła bez granic, tłum. M. Potulny, Media Rodzina, Poznań.
  • Kupisiewicz Cz. (2010), Szkice z dziejów dydaktyki, Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Kraków.
  • Lem S. (2001), Spojrzenie z progu, „Tygodnik Powszechny”, nr 1.
  • Misztal B. (2000), Widmo krąży po świecie – widmo globalizacji, „Rzeczpospolita”, „Plus-Minus”, nr 90.
  • Postman N. (1995), Keine Götter mehr. Das Ende der Erziehung, Berlin Verlag, Berlin.
  • Shaw I. (1990), Chleb na wody płynące, PIW, Warszawa.
  • Struck P. (1997), Erziehung von gestern, Schüler von heute, Schule von morgen, Carl Hanser Verlag, München – Wien.
  • Śliwerski B. (1993), Wyspy oporu edukacyjnego, Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Kraków.
  • Śliwerski B. (1996), Edukacja autorska, Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Kraków.
  • Śliwerski B. (1998), Jak zmieniać szkołę? Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Kraków.

Document Type

Publication order reference

Identifiers

YADDA identifier

bwmeta1.element.desklight-23e9b3aa-90a5-4df8-b1bb-14ca8acbb96d
JavaScript is turned off in your web browser. Turn it on to take full advantage of this site, then refresh the page.