Information technologies in learning geometry in primary school
Languages of publication
PL
Abstracts
PL
Celem pracy jest odpowiedź na pytanie, czy nowoczesne technologie służą lepszemu przy-swajaniu wiedzy z zakresu geometrii przez dzieci. Przedstawione wyniki badań podają odpowiedź z punktu widzenia nauczyciela matematyki w szkole podstawowej.
EN
The aim of the work is to answer the question whether modern technologies serve to better acquire knowledge in the field of geometry by children. The presented research results give the answer from the point of view of the math teacher in primary school.
Uniwersytet Technologiczno-Humanistyczny w Radomiu
References
Falkiewicz E., Maj M., E-podręczniki w nauczaniu matematyki, „Dydaktyka Informatyki” 2016, nr 11, s. 70–75.
Falkiewicz E., Maj M., Wykorzystanie środków multimedialnych w nauczaniu matematyki na różnych poziomach kształcenia [w:] Współczesne technologie informatyczne i ich zastosowa-nie w teorii i praktyce, red. A. Jastriebow, K. Worwa, ITEPiB w Radomiu, Radom 2010.
Kupisiewicz C., Podstawy dydaktyki ogólnej, PWN, Warszawa 1980.
Lodzińska E., Maj M., Nauczyciel wobec aktualnych trudności na różnych etapach edukacji. Nauczyciel we współczesnej edukacji. Diagnoza – Rozwój – Zmiana, red. M. Kamińska, Z. Kruszewski, ks. A. Gretkowski, B. Skałbania, Płock 2016.
Lorens R., E-podręcznik w ramach projektu „Cyfrowa szkoła”, „E-mentor” 2013, nr 4(51).
Okoń W., Słownik pedagogiczny, PWN, Warszawa 1981.
Okoń W., Wprowadzenie do dydaktyki ogólnej, PWN, Warszawa 1998.
Nyzio M., Wykorzystanie komputera we wspomaganiu nauczania matematyki w klasie V, http://wychowanie.pl/wykorzystanie-komputera-we-wspomaganiu-nauczania-matematyki-w-klasie-v/ (dostęp: 4.12.2017 r.).