Skip to main menu
Scroll to content
Full-text resources of CEJSH and other databases are now available in the new Library of Science.
Visit
https://bibliotekanauki.pl
Search
Browse
About
test
PL
EN
BibTeX
PN-ISO 690:2012
Chicago
Chicago (Author-Date)
Harvard
ACS
ACS (no art. title)
IEEE
Article details
Tools
PL
EN
BibTeX
PN-ISO 690:2012
Chicago
Chicago (Author-Date)
Harvard
ACS
ACS (no art. title)
IEEE
Link to site
Copy
Journal
Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. Studia de Cultura
2012
|
4
| 180-187
Article title
Bruno Schulz jako bohater narracji muzealnych
Authors
Ogonowska Agnieszka
Content
Full texts:
Download
Title variants
Languages of publication
PL
Abstracts
Keywords
Publisher
Uniwersytet Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie
Journal
Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. Studia de Cultura
Year
2012
Issue
4
Pages
180-187
Physical description
Contributors
author
Ogonowska Agnieszka
Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie
References
J. Ficowski, Regiony wielkiej herezji. Rzecz o Brunonie Schulzu, Warszawa 1992, s. 181.
J. Ficowski, Okolice sklepów cynamonowych, Kraków 1986, s. 24.
A. Sandauer, Rzeczywistość zdegradowana (Rzecz o Brunonie Schulzu), w: B. Schulz, Proza, dz. cyt., s. 21.
B. Schulz, Noc lipcowa, w: Proza, Kraków 1964, s. 271.
Edukacja muzealna. Antologia tłumaczeń, red. M. Szeląg, J. Skutnik, Poznań, s. 33.
J. Pollakówna, Malarstwo polskie między wojnami 1918–1939, Warszawa 1982, s. 87.
T. Gryglewicz, Groteska w sztuce polskiej XX wieku, Kraków 1984, s. 55.
K. Kulig-Janarek, Erotyka – groteska – ironia – kreacja, w: Bruno Schulz. In memoriam,
red. M. Kitowska-Łysiał, Lublin 1994, s. 159.
B. Schulz, List do Z. Waśniewskiego z dn. 24 IV 1934, przedruk, w: tegoż, Księga listów,
oprac. J. Ficowski, Kraków 1975, s. 37.
Document Type
Publication order reference
Identifiers
YADDA identifier
bwmeta1.element.desklight-2bb66095-05b5-4378-bf30-52c21eb1f6b7
JavaScript is turned off in your web browser. Turn it on to take full advantage of this site, then refresh the page.